Het FD vernieuwt weekendkrant
14-04-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3653 | Tags:

 

Het Financieele Dagblad vernieuwt en verrijkt de zaterdagkrant. Met ingang van 19 april krijgt de lezer méér inhoud en een aantrekkelijkere en nog toegankelijkere vormgeving.

 

"De betekenis van Het FD in het weekend neemt toe", zegt FD-hoofdredacteur Jan Bonjer. "Steeds meer digitale abonnees zien de weekendkrant als reflectief ankerpunt. Door de week vindt de lezer nieuws en duiding in de krant, e-paper en op FD.nl. In het weekend is er reflectie en bezinning."

 

De naam FD Weekend blijft, maar het vernieuwde FD Weekend bevat méér pagina´s, méér duiding, méér spreads. Het uitgebreide nieuwskatern blijft wel compact en behapbaar. Het Personal Finance-katern wordt opgefrist en het derde katern ‘Uitzicht’ wordt gerestyled tot ‘Outlook’, zodat het thematisch en inhoudelijk aansluit bij het management magazine FD Outlook.

 

FD Weekend krijgt de uitstraling van een nieuwsmagazine. De vernieuwde zaterdagkrant onderscheidt zich daarmee van de doordeweekse krant, die in het eerste jaar van het bestaan op Berlinerformaat zorgvuldig is doorontwikkeld. Het FD was afgelopen jaar het enige landelijke dagblad dat vier kwartalen op rij zowel in print als digitaal een oplagestijging wist te realiseren.

 

Nieuw is verder een kwartaalglossy over Personal Finance, waarin de wereld van geld en vermogen persoonlijk wordt gemaakt en op toegankelijke wijze ontsloten. FD-columnist Annemarie van Gaal krijgt een prominente rol in deze glossy, die voor het eerst op 19 april verschijnt als bijlage bij de vernieuwde FD Weekend.

 

"Journalistiek willen we blijven excelleren", zegt hoofdredacteur Bonjer. "Bijvoorbeeld met de serie Next Holland Acht, waarin ceo’s van naam en faam de degens kruisen met aanstormend ondernemerstalent. Maar ook bijvoorbeeld met de novelle Enkele reis Holten over de opkomst en ondergang van familiebedrijf Oad". De novelle over Oad zit op 26 april bij FD Weekend.

 

Commercieel is de nieuwe zaterdagkrant al een succes. De advertentieruimte in de editie van 19 april is uitverkocht.

 

www.fd.nl

 

 

Banner