Het INMA European News Media Congres 2013 in Berlijn op 23-25 oktober
09-09-2013 21:33:26 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4355 | Tags:
conference head image

 

Net als vorig jaar in Den Haag, brengt dit congres 250 leidinggevende nieuws media managers bij elkaar om de toekomst van de nieuwsmedia te bespreken. Keynote sprekers geven er hun visie, ervaring en tips mee, andere sprekers delen hun praktische ervaringen in korte, to-the-point ‘brainsnack presentaties’. Die combinatie van keynote sprekers en Brainsnacks is uniek voor het jaarlijkse INMA congres.

 

Dit jaar zal het congres vooral draaien om “Responsive news media: successful revenue strategies on the web, in mobile and in print”. De “grote transitie” van print naar digitaal is al een tijdje aan de gang maar de meeste uitgevers zijn nog volop bezig binnen deze ingewikkelde materie de juiste strategie te kiezen. Toch wordt er tijdens dit congres al naar de vólgende transitie gekeken: van digital-free naar digital-paid. Deelnemers zullen er leren van experts hoe de voortrekkers in onze industrie nieuwe inkomsten genereren uit ‘digitaal’, zij het online, op mobiel of op tablet en op zowel de advertentie- als de lezersmarkt.

 

Op het programma staan sprekers van Axel Springer, New York Times, Schibsted, Dagbladet, IAB, Corelio en vele anderen. Ook Ebele Wybenga, schrijver van het onlangs verschenen boek 'the Editorial Age' zal in Berlijn zijn licht laten schijnen over het veelbesproken fenomeen Branded Journalism.

 

www.inma.org/Berlin2013

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie