Het PR Bureau lanceert Blyde
21-05-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 6923 | Tags:

Het PR Bureau, dat eerder ook PR STUNT, stichting ViaHenri en biko oprichtte, start weer een nieuw bedrijf. Vanwege de groeiende vraag naar PR en de forse uitbreiding van het klantenportfolio is Blyde gelanceerd om bedrijven en merken die zouden kunnen conflicteren met klanten van Het PR Bureau toch te kunnen bedienen. Blyde gaat direct aan de slag als partner op het gebied van PR en merkactivatie voor telecomprovider Vodafone. Het eerste project is de campagne Vodafone Firsts.

 

Vreugde

Blyde is een oud-Hollands woord en betekent ‘vreugde’, maar tegenwoordig is het ook een bekende internationale jongensnaam. De naam past bij de ambitie van Het PR Bureau om niet alleen de beste, maar ook de leukste te zijn. Blyde is onderdeel van Het PR Bureau en houdt zich net als zijn moederbedrijf bezig met het verbinden van mensen, merken en media door het creëren van relevante verhalen. Beide bureaus positioneren zich als connecting agency.

 

Logische stap

Marnix Geus, managing director van Het PR Bureau: “We krijgen wekelijks nieuwe uitdagende aanvragen binnen, die we met beide handen aan willen pakken. De oprichting van Blyde was voor ons een logische stap om aan de toenemende vraag te kunnen voldoen. We zijn ontzettend trots op ons huidige klantenportfolio en hopen met Blyde net zulke mooie cases neer te gaan zetten.”

 

Over Het PR Bureau

Het PR Bureau is in 2005 opgericht en staat onder leiding van Marnix Geus, Jacqueline Bosselaar en Frits Hendrikx. Specialisaties zijn Marketing, Corporate en Crisis PR. Het bureau houdt zich bezig met onder meer merkcampagnes, categoriecampagnes, productintroducties, copy, brand experience events, woordvoering en issue & crisis campagnes. In 2008 startten de oprichters een tweede bureau, PR STUNT genaamd. Daarnaast hebben zij in 2012 ViaHenri opgericht: een stichting voor en door influencers waar vanuit Het PR Bureau onder meer events organiseert en een blog onderhoudt. In 2013 startte Het PR Bureau biko, een management agency voor invloedrijke verhalenvertellers. Sinds de oprichting in 2005 is het bureau gegroeid naar een team van ruim 35 vaste PR-professionals. Klanten van Het PR Bureau zijn onder meer: AXE, Bacardi, Etos, Havenbedrijf Rotterdam, ID&T, Roland Berger Strategy Consultants en Spotify.

 

www.blyde.nl

www.hetprbureau.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie