Het PR Bureau start samenwerking met International Card Services (ICS)
11-08-2014 08:58:24 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4268 | Tags:




ICS, marktleider in Nederland in het uitgeven van creditcards, heeft zijn PR-activiteiten ondergebracht bij Het PR Bureau. Met de samenwerking wil ICS zijn nieuwe marketingcampagne Zeker met je creditcard, die begin juli is gelanceerd, ondersteunen. Het doel van de campagne is om consumenten bewust te maken van de voordelen van online betalen met een creditcard. ICS geeft Visa en MasterCard creditcards uit, waarvan er in de Benelux zo’n 3,5 miljoen in omloop zijn.


Frederike Versloot, Manager Communicatie van ICS, over de campagne: “Er bestaat in Nederland nog veel onduidelijkheid over online betalen met de creditcard. Veel consumenten ervaren het nog als onveilig, terwijl deze manier van betalen juist een van de meest veilige vormen van betalen is. Daarnaast is men vaak niet op de hoogte van het enorme betaalgemak. Gebruikers van onze creditcards hebben bijvoorbeeld een Aflevergarantie en een 180 dagen Aankoopverzekering. Dat weet nog vrijwel niemand. Wij vonden het de hoogste tijd om dit actief en op een creatieve, opvallende manier onder de aandacht te brengen. En dat zie je onder andere terug in de commercial.”


Marissa Waller-Akersloot, Senior PR adviseur bij Het PR Bureau: “Wij zien het als een hele leuke uitdaging om zoveel mogelijk mensen op de hoogte te stellen van de voordelen van de creditcard. ICS is een ontzettend mooi bedrijf om voor te mogen werken.”


Over International Card Services

International Card Services BV (ICS) is marktleider in het uitgeven van creditcards in Nederland. ICS verzorgt al meer dan 25 jaar de uitgifte, promotie, administratie en transactieverwerking van creditcards van Visa en MasterCard. De creditcards uitgegeven door ICS zijn 's werelds meest geaccepteerde creditcards. Wereldwijd kan daarmee op  miljoenen adressen, in iedere valuta, worden betaald. In de Benelux zijn er inmiddels zo’n 3,5 miljoen  door ICS uitgegeven creditcards. Daarnaast biedt de organisatie verschillende andere financiële diensten en producten, zoals verzekeringen en een doorlopend krediet. Kijk voor meer informatie over de campagne op www.zekermetjecreditcard.nl of voor meer informatie over ICS op www.icscards.nl.


Over Het PR Bureau

Het PR Bureau is in 2005 opgericht en staat onder leiding van Marnix Geus, Jacqueline Bosselaar, Frits Hendrikx en Camiel Overgaauw. Specialisaties zijn Marketing, Corporate en Crisis PR. Het bureau houdt zich bezig met onder meer merkcampagnes, categoriecampagnes, productintroducties, copy, brand experience events, woordvoering en issue & crisis campagnes. In 2008 startten de oprichters een tweede bureau, PR STUNT genaamd. Daarnaast hebben zij in 2012 ViaHenri opgericht: een stichting voor en door influencers waar vanuit Het PR Bureau onder meer events organiseert en een blog onderhoudt. In 2013 startte Het PR Bureau biko, een management agency voor invloedrijke verhalenvertellers. Sinds de oprichting in 2005 is het bureau gegroeid naar een team van ruim 35 vaste PR-professionals. Onlangs heeft het bureau het  zusterbedrijf Blyde opgericht, voor merken die zouden kunnen conflicteren met klanten van Het PR Bureau. Klanten van Het PR Bureau zijn onder meer: AXE, Bacardi, Netflix, Havenbedrijf Rotterdam, ID&T, Roland Berger Strategy Consultants en Spotify. Voor meer informatie zie www.hetprbureau.nl.


www.icscards.nl

www.hetprbureau.nl



Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media en marketingcommunicatie