Hi lanceert Morecrap.nl ter stimulering van flauwekul op het internet
05-12-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5197 | Tags:

 

Van catbearding tot mamming, van twogging tot dog-shaming: grappige online foto’s en filmpjes zijn superpopulair en groeien dikwijls uit tot echte rages. Uit onderzoek in opdracht van provider Hi blijkt dat de helft van de Nederlandse jongeren dagelijks in deze online crap duikt en zich hier soms wel uren mee vermaakt. Maar op zijn Oer-Hollands gaat het hier vaak om kijken, kijken… niet zelf maken.

 

Niemand minder dan crapkoning Kakhiel vindt dat daar verandering in moet komen en roept samen met Hi, Nederland op om het internet te overspoelen met de meest lachwekkende en bijzondere zelfgemaakte gekkigheid. Vanaf vandaag is er - ter inspiratie - een oneindige lading van de grappigste gifjes, plaatjes en video’s te bekijken via het nieuwe platform www.morecrap.nl.

 

Een verslavende vergaarbak, waarin zelfs 1200 nooit eerder vertoonde Kakhiels te vinden zijn, die jongeren aanspoort om eigen creatieve brouwsels te maken. En hun eigen crap met de tag #makecrap te uploaden op Twitter, Vine of Instagram. Kakhiel kiest een week lang elke dag de tofste inzending, die wordt beloond met eeuwige roem, een nieuwe mobiel en een ubercrappy prijs.

 

Hoe doe je mee aan deze More Crap Challenge? Elke dag wordt via Kakhiel en op www.morecrap.nl een dagthema bekendgemaakt waarop iedereen zich kan uitleven. Voor vandaag luidt de eerste opdracht: “Thema Hollywood – verkracht een bekende filmscène of videoclip”.

 

De volgende thema’s zijn nog geheim, maar wie als eerste op de hoogte wil zijn van de nieuwe dagopdracht, kan zich daarvoor aanmelden op de site. Elke ochtend stuurt Kakhiel dan een sms of mail waarin hij het nieuwe thema bekendmaakt. Bovendien geeft de grootmeester tips over hoe het beste crap te maken.

 

Hoe slechter, hoe beter Kakhiel het zal waarderen. Zoals hij zelf zegt: “Het gaat om crap natuurlijk, dus dan mag het ook vrij crappy zijn. Ik vind het niet de bedoeling dat mensen dingen gaan insturen waar ze de hele dag aan gewerkt hebben, hoe mooi dat ook mag zijn. Het moet echt vluchtig, alsof het in een halve minuut gemaakt is."

 

Populaire crap

Crap die het goed doet bij jongeren, zo blijkt uit het onderzoek, is ironische content. Dit kreeg het hoogste likepercentage, namelijk 58%. Daarna volgen gekkigheid (52%), nieuws gerelateerde crap (50%), leedvermaak (32%) en alle aandoenlijke plaatjes en video’s met babies en huisdieren (25%)

 

Internet crazes op een rij

1.     MAMMING - Borsten op tafel voor the good cause!

2.     MEOWTFITTING - Dress up your cat to the max

3.     STARBUCKS DRAKE HANDS - Handgebaren op Drake’s ‘Hold on, we’re going home’

4.     DARTH VADERING - The force is strong with this one

5.     DOG-SHAMING - Honden waren nog nooit zo grappig

6.     CAT-BEARDING - Human and cat unite

7.     MILKING - Sexy and you know it

8.     HADOUKEN - Staaltje Street Fighter

9.     TWOGGING - A (little bit disturbing) whole new meaning to doggy style…

10.   TWIPPING - Het gaat allemaal downhill vanaf hier

 

Win je eigen Kakhiel familieportret

Naast de gratis lol die je waarschijnlijk hebt bij het maken van foto’s of filmpjes, zijn er ook geweldige prijzen te winnen. Elke dag wordt een Sony Xperia Z1 weggeven met daarbij een crappy prijs. Wat te denken van een familieportret met tekstballonnetjes van Kakhiel of een jaar lang gratis wc-papier met een pasfoto naar keuze? Als je je hebt aangemeld en je je zelfgemaakte crap op Twitter, Vine of  Instagram tagt met #makecrap, ding je automatisch mee naar deze prijzen.
 


De More Crap Challenge van Hi en Kakhiel  loopt van maandag 2 december tot en met zondag 8 december.

 

www.morecrap.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie