Hornbach partner van Utopia
06-01-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 7057 | Tags:

 

Projectbouwmarkt Hornbach heeft zich als partner verbonden aan Utopia, het nieuwe realityprogramma van Talpa/SBS. Winston Gerschtanowitz, chief commercial officer bij Talpa Media, heeft het contract ondertekend namens Talpa. Hiermee is Hornbach de eerste sponsor van het tv-experiment, dat op oudejaarsdag van start is gegaan.

 

In Utopia moeten vijftien mannen en vrouwen in één jaar tijd uit het niets een compleet nieuwe microsamenleving zien op te bouwen. Dit alles wordt vastgelegd door ruim honderd camera’s en is te volgen op televisie en internet. Op 31 december namen de eerste inwoners van Utopia hun intrek op het speciaal voor hen gecreëerde land. Ze beginnen met een stuk onbewerkte landbouwgrond, een weide, 25 kippen, twee koeien, een kale loods en een aansluiting voor elektriciteit en water, gas en riolering, verder niets. De inwoners krijgen een telefoon met 25 euro beltegoed en een klein bedrag aan contant geld. Hiermee kunnen ze de eerste maanden overleven en bouwen aan hun Utopia. Hoe? Dat bepalen zij zelf. Er zijn geen regels en wetten, die moeten de inwoners zelf maken.  

 

Logische verbintenis

Voor Hornbach een logische stap om partner te worden van dit grootse experiment. “We zijn er trots op dat we ons aan zo’n innovatief televisieconcept verbinden”, zegt Evert de Goede, algemeen directeur Hornbach Bouwmarkt Nederland. “Het gegeven van Utopia sluit naadloos aan bij wat wij willen uitdragen als Hornbach. Wij roepen mensen altijd op om een project zelf uit te voeren en je sporen na te laten met wat je zelf bouwt. Utopia is daarvan misschien wel het meest letterlijke voorbeeld. Door Utopia kunnen wij nog meer mensen laten zien wat Hornbach biedt.”

 

Rol Hornbach bij Utopia

Hornbach staat de inwoners als partner bij met advies en materialen bij de projecten die ze binnen Utopia gaan realiseren. Er is bij aanvang bijvoorbeeld nog geen keuken, geen sanitair, niets. Met welk project de inwoners ook starten, Hornbach helpt ze, indien gewenst, op weg met een deskundig advies. Daarnaast beschikt Hornbach over een enorm assortiment aan artikelen. Dit betekent dat de inwoners voor elk project alle benodigdheden bij de projectbouwmarkt kunnen kopen.

 

Over Utopia

Utopia is officieel gestart op 31 december. De inwoners zijn live te volgen via www.sbs6.nl/utopia. Op 6 januari om 19.30 uur begint de eerste tv-uitzending bij SBS6. Utopia betekent letterlijk: perfecte plaats die nog niet bestaat. Gaan de inwoners deze perfecte plaats bouwen?

 

Over HORNBACH

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 135 jaar en meer dan 15.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu zestien jaar en telt het inmiddels tien vestigingen. HORNBACH won in 2013 voor de achtste keer de Retail Jaarprijs, in de categorie Beste Bouwmarkt van Nederland. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (120.000 artikelen) en grote voorraden (50.000 artikelen).

 

www.sbs6.nl/utopia

www.hornbach.nl

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie