Hornbach sponsor Supercar Challenge
10-08-2013 14:40:19 | Door: Nico Scherphuis | hits: 8911 | Tags:

 

Bouwmarkt Hornbach is in de beslissende fase van het seizoen in de Supercar Challenge sponsor geworden van racetalent Bas Schouten. Tijdens de laatste vier races scheurt de jonge coureur (18) in een Hornbach-racewagen over het circuit. De opvallende bolide is afgelopen weekend onthuld tijdens de Gamma Racing Day op TT Circuit Assen, waar de talentvolle coureur zowel op de zaterdag- als de zondagrace op het podium stond.

 

De BMW 132 GTR van Bas Schouten (team JR Motorsport) is in z’n geheel voorzien van een Hornbach-carwrap, in fel oranje en magenta. De coureur is een van de favorieten voor de eindzege in de Supercar Challenge en past qua uitstraling helemaal bij wat Hornbach graag uitdraagt, vertelt marketingmanager Michel van Slingerland. “Bas is een jonge, ambitieuze coureur met lef en doorzettingsvermogen. Iemand die flink aan de weg timmert en de potentie heeft om een hele grote te worden. Wij zijn er trots op onze naam aan hem te verbinden.”

 

Win-winsituatie

Om de entree van Hornbach in de autosport extra glans te geven, sprongen er het afgelopen weekend – naast auto en coureur zelf - meer uitingen in Hornbach-stijl in het oog; twee promodames op zondag, grote vlaggen in de pitbox en via de verschillende Social Media kanalen. Guy Trigallez (van BCT International) is verantwoordelijk voor het concept en de uitvoering van de samenwerking tussen Bas Schouten en Hornbach. “Bas Schouten is een van de sporters die ik vertegenwoordig en in aanloop naar afgelopen weekend zag ik mogelijkheden om beide partijen aan elkaar te verbinden en een win-winsituatie te creëren met een prachtig eindresultaat.”

 

Over Bas Schouten

Bas Schouten is pas 18 jaar, maar zijn naam is al zeer bekend in de autoracerij. Schouten maakte de laatste jaren namelijk furore in de Formule Ford en behaalde daar al veel mooie resultaten. Hij maakte daarnaast al een enkele keer een uitstapje naar onder andere de Supercar Challenge powered by Dunlop. De jonge coureur kwam in 2011 met Bas Koeten Racing enkele gastraces in een Nissan 350Z in actie en nam vorig seizoen aan enkele gastraces deel met de BMW 1-serie GTR van JR Motorsport en de Speedtec Zilhouette van Speedtec Motorsport. Afgelopen januari kwam Schouten met JR Motorsport uit in de Dubai 24H, waar hij samen met onder andere Pieter van Soelen en Koen Bogaerts zijn divisie wist te winnen. Al deze positieve ervaringen hebben ervoor gezorgd dat Schouten zich dit jaar volledig op toerwagens richt. Zijn keuze is daarbij gevallen op de Supercar Challenge met de bekende BMW 1-serie GTR van JR Motorsport.

 

 

Over HORNBACH

HORNBACH is een onafhankelijke, internationale keten van projectbouwmarkten met tuincentra. Het familiebedrijf heeft een historie van ruim 130 jaar en meer dan 14.000 medewerkers. In Nederland bestaat HORNBACH nu zestien jaar en telt het inmiddels negen vestigingen. HORNBACH won in 2012 voor de zevende keer de ING Retail Jaarprijs, in de categorie `Beste Bouwmarkt van Nederland’. De basis voor de succesvolle HORNBACH-formule zijn de vijf kernwaarden: laagsteprijsgarantie, deskundig advies, competente service, een enorm assortiment (120.000 artikelen) en grote voorraden (50.000 artikelen).

 

www.superchallenge.nl

www.hornbach.nl

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie