IAB Taskforce Mobile past Mobile Advertising Standaarden aan
15-06-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4358 | Tags:

 

Tijdens Digital Marketing Live! heeft de taskforce Mobile van IAB Nederland aangepaste Mobile Advertising Standaarden, bestaande uit acht standaard mobiele advertentieformaten, bekend gemaakt.

 

In de exploderende markt die mobile advertising heet, groeit de vraag naar standaardisatie en hanteerbare guidelines. Om de verkoop en inkoop van mobile advertising te vergemakkelijken, alle partijen van de juiste en begrijpelijke informatie te voorzien en uniformiteit te stimuleren, heeft de taskforce besloten om de Mobile Advertising Standaarden aan te passen: zo worden nu internationaal gezien acceptabele benamingen gebruikt en zijn er mobile video specificaties toegevoegd.

 

Deze standaarden passen ook perfect bij de IAB Display Advertising standaarden.
De standaarden zijn toepasbaar voor zowel mobile web als in- app campagnes en bevatten display en rich media specificaties.
IAB Nederland heeft ervoor gekozen om in dit document de meest voorkomende en door elke bij IAB aangesloten exploitant ondersteunde advertentie posities te benoemen.

 

De acht standaard mobiele advertentieformaten:

 

Smartphone Standaard Max px Max kb
Single banner 640×100 40
Double size banner 640×200 40
Half page banner 640×500/640×480 (phased out in 2014) 40
Full page Banner 640×960 60
     
Tablet Standaard Max px Max kb
Medium rectangle 600×500 40
Floor ad 728×60 40
Full page banner – Portrait 1536×2048 99
Full page banner – Landscape 2048×1536 99
Leaderboard 728×90

 

www.iab.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie