IDTV lanceert idee voor meest interactieve TV klopjacht ooit
06-07-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 2618 | Tags:

IDTV - producent van Wie is de mol? -  komt samen met de Amsterdamse ondernemer Joep Verbunt met het nieuwe TV format The Target. The Target is een bloedstollende klopjacht waarbij tijd, snelheid en techniek met elkaar in verbinding staan. Een real life game waar iedereen aan mee kan doen door het installeren van een smartphone applicatie. Zowel de jagers als The Target maken kans op een geldprijs van 30.000 euro.

 

Verbunt: “Ik liep al enige tijd rond met het idee van een interactieve televisie klopjacht. Nieuwe technologische ontwikkelingen, zoals Google Glass, Drones en nauwkeurige GPS navigatie zorgen ervoor dat het nu ook technisch uitvoerbaar is. Als ondernemer zonder een achtergrond in de televisiebranche heb ik het idee uitgewerkt in een trailer van drie minuten en naar een aantal producenten gestuurd. Ik kreeg hier veel positieve reacties op en uiteindelijk heb ik gekozen voor IDTV als meest geschikte partner.”

 

Uitvoerend producent van ‘Wie is de Mol?’, Linda Kramer: We zijn er van overtuigd dat we met The Target een uniek format in handen hebben. Dit is nog nooit op deze manier op de Nederlandse televisie gedaan en zou een heel nieuw televisie genre kunnen ontketenen. Door programma’s als Wie is de Mol ? zijn wij al gespecialiseerd in het opbouwen van een interactie met de kijker. In de The Target staat die interactie centraal en gaan we daar nog een aantal stappen verder in; je kunt als kijker letterlijk meespelen. Een sterke fanbase is essentieel om van dit programma een succes te maken vandaar dat we op deze manier het programma aan het publiek bekend maken.  Om hiervan van op de hoogte te blijven en/of de trailer te bekijken kan vanaf vandaag via: www.facebook.com/thetarget.tv en via www.thetarget.tv.

 

IDTV, opgericht in 1977, is één van Nederlands grootste productiemaatschappijen en maakt sinds 2003 onderdeel uit van het Britse mediabedrijf ALL3MEDIA. Het bedrijf is toonaangevend in de ontwikkeling, productie  en exploitatie van kwalitatief hoogstaande mediaconcepten op gebied van televisie, internet, evenementen, documentaire, drama en live communicatie. Bekende producties van IDTV zijn onder meer Wie is de Mol?, Lingo, Campinglife, De Rijdende Rechter, Bed & Breakfast, Volgens Robert/Janine, The Only Son, Nederwiet, De Koningsvaart, Het 5 Mei Concert en Het Staatsloterij Oudejaarsfeest.

 

Joep Verbunt (28) is in 2010 afgestudeerd aan de London Metropolitan University met zijn Master Internatonal Business and Marketing. Na een jaar bij het Nederlandse beursgenoteerde investeringsfonds Value8 te hebben gewerkt is hij voor zichzelf begonnen. Recentelijk heeft hij nationale en internationale pers gehaald met de Hot Tub Movie Club. Nederlands eerste bubbelbadbioscoop.

 

 

www.facebook.com/thetarget.tv

www.thetarget.tv

www.idtv.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie