IENS verwacht dat apps overbodig worden
21-05-2014 12:26:34 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4339 | Tags:

Vandaag lanceert IENS een nieuwe mobiele site. Althans, technisch gezien haalt IENS de bestaande mobiele site (m.iens.nl) uit de lucht. De reguliere website komt nu door responsive design op alle devices goed uit de verf. De grote vraag is of een responsive website mobiele applicaties overbodig maakt.

 

Tablets & smartphones

Alle functies en zoekmogelijkheden van de site zijn nu ook beschikbaar op tablets en smartphones. Daarnaast kun je al swipend proeversprofielen bekijken, recensies schrijven en direct online een tafel reserveren. Het responsive maken van de website is een logische stap gezien de enorme groei van mobiel verkeer. In april alleen al ontving de mobiele site van IENS maar liefst 500.000 bezoekers.

 

Zijn apps passé?

Dit roept natuurlijk de vraag op of apps voor mobiele devices wellicht overbodig zijn als de reguliere website volledig responsive is.

“Kiezen tussen een app of mobiele site blijft lastig”, zegt Roel van der Kraan, development manager bij IENS. “ Apps kunnen een extreem soepele en snellere gebruikerservaring bieden, met features die specifiek zijn voor mobiel. Een dergelijke app ontwikkelen kost echter veel tijd en je kunt je afvragen of dat het waard is voor een app die je niet dagelijks gebruikt”.

De app van IENS blijft voorlopig nog wel operationeel. De vraag is tot wanneer en of IENS hierna nog een nieuwe versie gaat ontwikkelen. Dit is afhankelijk van de reacties uit de community op de nieuwe responsive site.

 

Over IENS

“Waar gaan we eten?” IENS beantwoordt deze o zo belangrijke vraag elk dag voor talloze mensen. Maandelijks helpt IENS 1,5 miljoen bezoekers een geschikt restaurant te vinden. Geregistreerde proevers schrijven op jaarbasis zo’n 100.000 recensies over restaurants en leveren zo een onmisbare bijdrage. IENS helpt restaurateurs om potentiële gasten te bereiken en inspireert consumenten om Nederland culinair te verkennen via iens.nl, de mobiele website, de apps voor smartphones, IENS DinerDeals, IENS Toppers, IENS RestaurantCadeau, nieuwsbrieven en evenementen als de IENS DinerDagen. Daarnaast worden er via het online reserveringssysteem SeatMe elke maand 300.000 gasten bij restaurants geplaatst. Uit eten gaan begint en eindigt op IENS, een essentiële schakel tussen restaurants en hun gasten.

www.iens.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie