IKEA commercial biedt creatieve oplossingen voor huidige werkloosheid
13-03-2014 16:14:33 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4289 | Tags:

IKEA Nederland richt zich met haar nieuwe TV commercial op creatieve oplossingen voor de huidige werkloosheid. Want nu de arbeidsmarkt stilstaat, is dit misschien wel het moment om je droom waar te maken en voor jezelf te beginnen. De commercial wordt op 17 maart gelanceerd en is onderdeel van de campagne De mogelijkheden zijn eindeloos als je in oplossingen denkt. Hierin staat het creëren van nieuwe mogelijkheden op basis van hedendaagse uitdagingen centraal.

 

Carolien de Wit, Country External Communication Manager van IKEA Nederland: “Met deze commercial inspireren we Nederland met positieve oplossingen voor de huidige werkloosheid. Met ondernemerszin, een goed idee en een beetje hulp van IKEA, kan deze situatie juist een kans zijn om voor jezelf te beginnen. Zo bieden we verschillende betaalbare en slimme oplossingen om je huis werkklaar te maken, zonder dat je bijvoorbeeld je huiskamer in een kantoor verandert.”

 

 

Platform voor startende ondernemers

Naast slimme woonoplossingen, helpt IKEA startende ondernemers op weg met het online platform IKSTART. Hier worden starters geholpen met handige tips en adviezen van jonge professionals met een succesvolle onderneming. Gedurende 100 dagen deelt IKSTART iedere week twee tips van ondernemers als Boris Veldhuijzen van Zanten – oprichter van The Next Lab - en Derrick Neleman, oprichter van By the Grape.

 

Zoveel mogelijk halen uit beperkte middelen

De nieuwe TV commercial is de laatste in een reeks van vier die live gaat. Eerder werden al Buurtpapadag, ‘Maak ruimte voor liefde’ en ‘Verhuizen’ uitgezonden. IKEA speelde hiermee in op de stijgende kosten voor kinderopvang, slimme woonoplossingen wanneer gezinsuitbreiding zich sneller aandient dan een grotere woning en de vastzittende huizenmarkt. Het thema van de campagne – ‘De mogelijkheden zijn eindeloos als je in oplossingen denkt’ – is bedoeld om Nederlanders te inspireren om in deze tijd zoveel mogelijk te halen uit beperkte middelen.

 

www.ikea.nl

 

 

 

  Cross Media Congres | 14 mei 2014 | Amsterdam

 

  Cross Media Awards 2014 - Stuur jouw cases in!