Influential Study Comedy Central: Bereik merkambassadeurs met invloed
10-02-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4885 | Tags:

Word-of-Mouth is vandaag de dag een belangrijke motor voor het succes van merken. Maar is elke consument die je merk of product noemt even belangrijk - of is de mening van sommige consumenten meer waard dan van anderen? Om dat uit te vinden ontwikkelde Comedy Central de Influentials Study.



Eén van de belangrijkste doelstellingen van het rapport was om de consumenten met het grootste Word-of-Mouth potentieel - de Influential Innovators - te bereiken. De analyse is gebaseerd op een kwantitatief online onderzoek onder 1000 mensen in de leeftijd 16-49 jaar in 4 landen, waaronder Nederland.



Uit het onderzoek blijkt dat 59% van de Nederlandse consumenten op wekelijkse basis conversaties voert over merken. De impact van deze conversaties verschilt per consument, en hangt af van de sociale invloed die de consumenten hebben op anderen en de snelheid van adoptie als het gaat om nieuwe producten en trends.



Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat Comedy Central het hoogste aandeel Influential Innovators heeft onder de kijkers - de top 3 wordt gecomplementeerd door 2 andere BrandDeli zenders. Dit betekent dat je met Comedy Central een publiek bereikt met veel sociale invloed en een groot netwerk, dat meer affiniteit heeft met advertising, op de hoogte is van merken en graag nieuwe producten probeert.

 

 

 

www.comedycentral.nl

 

 

Comedy Central is onderdeel van Viacom International Media Networks. Advertentieverkoop voor Comedy Central wordt gedaan door BrandDeli.

 

www.branddeli.nl

 

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie

 

  Cross Media Congres | 14 mei 2014 | Amsterdam