Ingrid Akkerman directeur Brand Relations Endemol
16-10-2013 11:37:46 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4637 | Tags:

De wereldwijde Endemol Group heeft Ingrid Akkerman benoemd tot directeur Brand Relations. Met de invulling van deze nieuwe functie concretiseert het mediabedrijf de ambitie om zijn positie in de internationale zakelijke markt verder uit te breiden.

 

Als directeur Brand Relations wordt Akkerman (38) verantwoordelijk voor de aansturing van Endemol’s mondiale activiteiten op het gebied van sponsoring en product placement, alsmede voor de integratie van branded projecten in televisie, mobiel, social media en online content. In nauwe samenwerking met commerciële Endemol-teams over de hele wereld zal zij zich onder meer toeleggen op de internationale exploitatie van lokale partnerships en de totstandkoming van overkoepelende deals.

 

Akkerman is sinds 2002 in dienst van Endemol en was tot voor kort actief als senior manager Format Distributie. In die functie leverde zij een waardevolle bijdrage aan de wereldwijde uitrol van Endemol-content. De afgelopen jaren was Akkerman al betrokken bij de begeleiding van lokale commerciële accounts en -samenwerkingsverbanden.

 

De benoeming van de nieuwe directeur wordt met onmiddellijke ingang geëffectueerd. Akkerman treedt toe tot het team van Branco Scherer, directeur Commerciële Zaken van Endemol Group, aan wie zij ook rapporteert. Scherer zegt: “De nieuwe functie van directeur Brand Relations toont aan dat dit aandachtsgebied steeds belangrijker wordt voor onze organisatie. Ik ben erg blij dat Ingrid deze internationale functie gaat vervullen. Onze doelstellingen zijn gericht op groei in diverse gebieden en zij heeft de ervaring en het talent om onze relaties met sponsors en adverteerders te versterken.”

 

www.endemol.nl   

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie