Innovatieprogramma 4G Connect van Sanoma en KPN levert 5 nieuwe toepassingen voor 4G op
13-07-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5369 | Tags:

 

Deze week vond in Amsterdam de 4G Connect bootcamp, het innovatieprogramma van Sanoma en KPN, plaats bij B-Amsterdam. De 5 beste ideeën werden ontwikkeld tot prototype samen met UX-ers, designers en developers in dit vier-daagse bootcamp. Donderdag 10 juli werden de vijf finale prototypes gepresenteerd.



Onder meer Joost Farwerck, Managing Director KPN NL en Peter de Mönnink, CEO Sanoma Media Netherlands hebben de vijf finale prototypes beoordeeld. Beide heren zijn onder de indruk van de prototypes, de haalbaarheid van de ideeën, de gevarieerdheid en de inzetbaarheid. KPN en Sanoma bepalen de komende maand of ze met een of meerdere van de ideeën gaan starten.


 

  • Pick-a-brain, het idee van Matthijs van der Kooij, is een platform waar je terecht kan als je bijvoorbeeld een bepaalde auto wilt kopen en je het liefst nog even iemand over wil spreken die daar alles van weet en er veel mee gereden heeft. De man met de gebruikservaring.

 

 

  • De Sensofire van Maarten Koks, is een mooi voorbeeld van een app die voor politie en brandweer van grote waarde kan zijn.

 

 

  • Lovid van Rogier Ramaker is een app waarmee jongeren hun belevenissen van een memorabele plek met elkaar kunnen delen door korte video’s achter te laten.

 

  • Mark de Reuver bedacht LivePro, waarmee je live kunt meekijken met de populaire GoPro camera’s van vrienden, vreemden of professionals.

 

  • Caren Wassink heeft met de TV GezelschApp een app bedacht waarmee live via beeld en geluid kan worden gecommuniceerd met andere tv-kijkers en programmamakers.


 

200 deelnemers namen deel aan 4G Connect

21 mei j.l. startte het 4G Connect innovatieprogramma met een kick-off voor 200 deelnemers. Het grootste gedeelte van het programma bestond uit een vijftal webinars. Tijdens deze webinars werden de eerste stappen uit het lean development proces behandeld onder begeleiding van Makerlab en andere specialisten. Iedere sessie duurde zo’n 1,5 uur en deelnemers communiceerden via chat met de sprekers en met elkaar. Gedurende de gehele looptijd van het programma konden deelnemers bij mentoren en adviseurs van KPN, Sanoma en Makerlab terecht met allerlei vragen.

 

Partnership rondom innovatie

Ook voor het zakenleven biedt 4G nieuwe kansen. Om de innovatie rondom deze nieuwe technologie te ondersteunen hebben KPN en Sanoma de handen ineengeslagen. KPN als technologie-expert en Sanoma als innovatief digitaal mediabedrijf. “Innovatie is leuk en ook iets dat we graag samen met anderen doen. Mensen van verschillende achtergronden kunnen samen tot de mooiste en creatiefste ideeën komen en je weet vooraf nooit waar je zult eindigen!” aldus Peter de Mönnink, CEO Sanoma Media Netherlands.

 

www.4gconnect.nl

www.sanoma.nl

www.kpn.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media en marketingcommunicatie