DE 24U-PITCH 2014 #backtobasic
20-05-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5882 | Tags:

 

Op 24 mei staan de 24 beste jonge creatieve teams van Nederland klaar om 24 uur tegen elkaar te strijden in de jaarlijkse 24-uurs pitch georganiseerd door Interbest in samenwerking met Stichting JongeHonden. Allemaal met één doel: een Gouden Leeuw in de wacht slepen tijdens de Young Lions competitie in Cannes. Na voorgaande samenwerkingen met HEMA, Samsung en Bijenkorf is dit jaar de beurt aan Bever. Geheel passend bij Bever gaat de pitch dit jaar outdoor.

 

Buiten begint bij Bever

Op 23 mei om 18:00 uur worden de deelnemende jonge creatieven verwacht bij het Interbest-kantoor in het Olympisch Stadion te Amsterdam. Daar volgen verdere instructies voor de pitch die dit jaar geïnspireerd is door Bevers nieuwe payoff ‘Buiten begint bij Bever’. Tot dan toe weten de deelnemers alleen dat ze het moeten doen met een interessante paklijst: goede wandelschoenen, zaklamp, pleerol, pen en papier. De grote vraag is: Wat gaat er gebeuren? Naar aanleiding van een advertentie in de Adformatie kreeg JongeHonden al een aantal vragen: “We hebben toch wel internet tijdens de 24U-Pitch?”. Tsja, back to basics... Een ding is zeker, de creatieven moeten van goede – en sportieve - huizen komen om deze pitch te winnen.

 

Jaarlijkse pitch

Tijdens deze jaarlijkse pitch, die in 2014 voor de achtste keer wordt georganiseerd, worden 24 teams uitgedaagd om in een dag de ultieme campagne voor Bever te bedenken. Het winnende team vertegenwoordigt Nederland in de Young Lions Film- en Print competitie tijdens het Cannes Lions festival dat van 15 t/m 21 juni plaatsvindt in Cannes. De campagneconcepten, die vanaf 26 mei te bekijken zijn via www.youngcreatives.com/netherlands, worden beoordeeld door een jury die onder andere bestaat uit Mervyn ten Dam van Achtung en Francis Langenberg van Bever. Marketingtribune reikt aan het einde van de pitch bovendien de Gouden Zaag uit, de prijs voor het aanstormende creatief team van '13-'14 dat het meest aan de poten heeft gezaagd van de gevestigde orde van de reclame-industrie.

 

Outdoor avontuur

De dag staat volledig in het teken van creativiteit, alleen de top van jonge creatieven kan deelnemen aan deze prestigieuze pitch. De deelnemers zijn door Stichting JongeHonden geselecteerd op basis van hun portfolio op jongehonden.nl. Naast de nodige portie creativiteit wordt van de deelnemers dit jaar ook een flinke dosis doorzettingsvermogen verwacht. Alleen de fitste deelnemers zullen de eindstreep halen. De outdoor avonturen van de deelnemers aan de 24-uurs pitch zijn ‘real-time’ te volgen via de Facebook-pagina en Twitter-account van JongeHonden (hashtags: #24UPITCH #BEVER #BACKTOBASICS) en natuurlijk via de social media kanalen van de deelnemers.

 

Over Stichting JongeHonden

De reclamebranche is een van de lastigste vakgebieden om een goede start in te maken. Talent helpt natuurlijk enorm, maar dan moet je wel de kans krijgen om jezelf te laten zien. Stichting JongeHonden helpt jonge creatieven daarbij. Door pitches te organiseren, zodat er gewerkt kan worden op échte klanten met als winnende prijs een reis naar het reclamefestival in Cannes; en door creatieven bij elkaar te brengen op mappenavonden, speeddates en educatieve workshops. Stichting JongeHonden wordt geleid door een groep enthousiaste jonge creatieven, strategen, designers en planners, die zich naast hun baan vrijwillig inzetten voor de Stichting.

 

Over Interbest
Interbest is marktleider in snelwegreclame; groot formaat billboards bij de drukste knooppunten in Nederland. Met een landelijk netwerk van 200 conventionele- en digitale billboards worden dagelijks 3,8 miljoen mensen - goed voor ruim 55 procent van de Nederlandse koopkracht – bereikt.

 

Over Bever
Bever inspireert om actief buiten te zijn en levert daarvoor de beste expertise, service en producten. De outdoor winkelketen werd 37 jaar geleden opgericht door avonturier Fred van Olphen. In 2007 werd het bedrijf onderdeel van de A.S. Adventure Group. Bever heeft 40 vestigingen en een webwinkel. Het hoofdkantoor en distributiecentrum zijn gevestigd in Pijnacker. Sinds 2011 heeft Greg Nieuwenhuys, zelf fervent outdoor sporter, de leiding als CEO.

 

www.interbest.nl

www.bever.nl