International Card Services (ICS) lanceert multimediale marketingcampagne
30-06-2014 15:37:56 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5446 | Tags:

 

International Card Services (ICS) lanceert vandaag een multimediale marketingcampagne. Het doel van de campagne, waarin animatiefiguur Mr. Box de hoofdrol speelt, is om bewustwording over de voordelen van het online betalen met de creditcard, zoals gemak en veiligheid, te vergroten. ICS geeft Visa en MasterCard creditcards uit, waarvan er in de Benelux zo’n 3,5 miljoen in omloop zijn.

 

De campagne is bedacht en ontwikkeld door reclamebureau Eigen Fabrikaat en geproduceerd in samenwerking met design & animatiespecialisten The Ambassadors. Begin juli start ICS met een integrale PR campagne, waarbij Het PR Bureau verantwoordelijk is voor de strategieontwikkeling, planning en implementatie. OMD verzorgt de mediaplanning, inkoop en strategie.

 

Onbekend met voordelen

Frederike Versloot, Manager Communicatie van ICS: “Er bestaat in Nederland nog veel onduidelijkheid over online betalen met de creditcard. Er zijn veel mensen die het nog als onveilig ervaren, terwijl deze manier van betalen juist een van de meest veilige vormen van betalen is. Daarnaast is men vaak niet op de hoogte van het enorme betaalgemak. Gebruikers van onze creditcards hebben bijvoorbeeld een aflevergarantie en 180 dagen aankoopverzekering. Dat weet nog vrijwel niemand. Wij vonden het de hoogste tijd om dit actief en op een creatieve, opvallende manier onder de aandacht te brengen.”

 

Hoofdrol voor Mr. Box

Rik Vandewall, Client Services Director van Eigen Fabrikaat: “Vanuit het centrale thema ‘Zeker met je creditcard’ gaan we heel Nederland bewust maken van de voordelen van deze vorm van online betalen. Daarvoor hebben we Mr. Box bedacht. Het animatiefiguur, de hoofdpersoon in onze campagne, weet als geen ander wat er allemaal mis kan gaan met een online bestelling.” Peter Scholtens en Sikko Gerkema, creatief team bij Eigen Fabrikaat: "Met Mr. Box hebben we een sympathiek karakter gecreëerd waarmee we de creditcard nog toegankelijker willen maken voor een groot publiek. Je kan er namelijk veel meer plezier aan beleven dan je soms beseft."

 

Uitdagende productie

Vincent Lammers, regisseur bij The Ambassadors: “Dit project kende vanaf het begin af aan al veel uitdagingen voor ons. Op design én animatie vlak: hoe ver kunnen we met de karakters gaan en wie spelen de hoofdrol? Maar ook, hoe brengen we de animatie wereld tot leven in combinatie met het live-action deel? Want uiteindelijk moest de wereld van Mr. Box niet te ver af staan van de realiteit. We zijn er met het hele team vol overtuiging in gesprongen en zijn trots op het eindresultaat.”

 

Eigen Fabrikaat ontwikkelde naast de commercial ook een nieuwe website i.s.m Build in Amsterdam, waarop de voordelen van het online betalen met een creditcard worden toegelicht. Kijk op www.zekermetjecreditcard.nl.

 

Over International Card Services

International Card Services BV (ICS) is marktleider in het uitgeven van creditcards in Nederland. ICS verzorgt al meer dan 25 jaar de uitgifte, promotie, administratie en transactieverwerking van creditcards van Visa en MasterCard. Daarnaast biedt de organisatie verschillende andere financiële diensten en producten, zoals verzekeringen en een doorlopend krediet.

 

De creditcards van ICS zijn 's werelds meest geaccepteerde creditcards. Wereldwijd kan daarmee op  miljoenen adressen, in iedere valuta, worden betaald. In de Benelux zijn er inmiddels zo’n 3,5 miljoen mensen met een door ICS uitgegeven creditcard.

 

ICS faciliteert een groot aantal co-branded creditcardprogramma's. Deze Cards bieden de klant hetzelfde gebruiksgemak als de andere creditcards van ICS. Met een dergelijke Card profiteert de klant van speciale aanbiedingen en/of kortingen. ICS heeft onder andere een samenwerkingsprogramma met de ANWB, de Bijenkorf en BMW. ICS is een zelfstandige dochtermaatschappij van ABN AMRO Bank (Nederland) NV en heeft vestigingen in Nederland, België en Duitsland.

 

Campagne credits


Creatie:         Peter Scholtens & Sikko Gerkema

Design:         Laura den Otter

Strategie:      Gerrit Winkel

Business director:   Rik Vandewall

Project manager:   Madelon Westerbeek

RTV Producer:      Vanessa Janssen

Productie:             The Ambassadors Design & Animation

Regisseur:         Vincent Lammers

Producer:           Daphne Litjens

Sound Design en muziek:    The Ambassadors Sound

Digital design en development:   Build in Amsterdam

Klant:      Frederike Versloot, Margot Klinkenberg, Tanja Haan

 

 

www.zekermetjecreditcard.nl

www.icscards.nl

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie