IQNOMY: Introductie Personalisatie Plugin voor Copernica
21-05-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3259 | Tags:

In samenwerking met Copernica heeft IQNOMY de E-mail Marketing Personalisatie plug-in ontwikkeld. De IQNOMY Personalisatie Plug-in stelt gebruikers van het Copernica Email Marketing Platform vanaf nu eenvoudig in staat om gepersonaliseerde E-mail campagnes uit te voeren op basis van het realtime gedrag van bezoekers op de webshop of website. Dit leidt uiteindelijk tot 30% meer conversie. 67% van consumenten vind het belangrijk dat e-mail marketing gepersonaliseerd is.

 

Een goed gepersonaliseerde e-mail resulteert in een hoger openingspercentage, klikpercentage, conversiepercentage en uiteindelijk in tevreden klanten. Om een e-mail goed te kunnen personaliseren is het van groot belang om over een uitgebreide en actuele database te beschikken. Deze database is de waardevolle bron die ervoor zorgt dat u met één druk op de knop iedereen zo persoonlijk mogelijk aanschrijft.

 

Het IQNOMY platform zorgt ervoor dat van iedere individuele bezoeker  waarvan het e-mailadres binnen Copernica bekent is, op de website of website realtime een profiel wordt opgebouwd bestaande uit bijvoorbeeld interesses, laatste bekeken producten, producten die in het mandje zitten op het moment dat bezoeker de shop verlaat, merken, voorkeuren, fase conversie, type shopper, maat, kleur, hoeveelheid enzovoort. Dit is natuurlijk afhankelijk van het website of shop.

 

Nadat de bezoeker zijn bezoek heeft afgerond wordt vanuit het IQNOMY platform direct een update van het profiel verstuurd richting Copernica database zodat op basis daarvan gepersonaliseerde e-mail marketing kan worden gedaan.

 

Van bezoekers die nog niet ingeschreven zijn voor de nieuwsbrief blijft het anonieme profiel up to date tot het moment dat de bezoeker zich inschrijft voor de nieuwsbrief. Ook dan wordt het profiel direct doorgegeven richting Copernica.

 

Voorbeelden van gepersonaliseerde e-mail marketing acties zijn:

·       De betreffende bezoeker een aanbieding doen op het laatste bekeken product binnen een x-periode

·       Bezoekers die webshop verlaten met producten in mandje binnen 1 uur een aanbieding doen

 

www.iqnomy.com

www.copernica.nl

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie