Jan Willem Brüggenwirth benoemd tot commissaris bij De Lotto
20-05-2014 11:08:15 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4375 | Tags:

Jan Willem Brüggenwirth is door NOC*NSF per 1 mei benoemd in de raad van commissarissen van De Lotto. Brüggenwirth is daarmee de opvolger van Johan van der Werf die na ruim zes jaar het lidmaatschap neerlegt.

 

"De Lotto levert al decennia lang een belangrijke fundamentele financiële bijdrage aan de Nederlandse sport. Het is voor mij een eer om in deze zeer spannende tijden samen met mijn collega-commissarissen en de medewerkers de grote ambities van De Lotto te verwezenlijken", aldus Brüggenwirth.

 

Jan Willem Brüggenwirth (1960) was van 2004 tot 2013 algemeen directeur bij 538. Hij begon zijn loopbaan bij diverse marketingcommunicatiebureaus, waaronder Ogilvy & Mather Amsterdam. Van 1996 tot 2000 was hij partner van zijn eigen direct marketing bureau: Brüggenwirth, Maas en Boswinkel, dat uiteindelijk verkocht werd aan Publicis. Binnen Publicis fungeerde hij als CEO van het overgenomen reclamebureau Saatchi & Saatchi Nederland.

 

Algemeen directeur Joost Otterloo is blij met de komst van de nieuwe commissaris: "Ik kijk uit naar de samenwerking met Jan Willem Brüggenwirth. Vanwege zijn marketing en media achtergrond en grote affiniteit met de sport, is Jan Willem Brüggenwirth een mooie aanwinst voor de verwezenlijking van de doelstellingen van De Lotto". De komst van de nieuwe commissaris is ook het afscheid van Johan van der Werf. "Johan van der Werf is van grote betekenis geweest voor De Lotto. Hij heeft in de afgelopen jaren een tomeloze inzet en betrokkenheid getoond voor De Lotto, daarvoor zijn wij hem veel dank verschuldigd", zegt Otterloo.

 


De Lotto. Voor sport en maatschappij

Lotto werd 50 jaar geleden opgericht door sporters om middels het organiseren van kansspelen geld te genereren voor de Nederlandse sport. Na aftrek van prijzengeld en kosten draagt De Lotto 100% van haar resultaat af aan de Nederlandse samenleving, waarvan zo'n driekwart gaat naar sportkoepel NOC*NSF, die dit bedrag op haar beurt verdeelt onder de 76 aangesloten sportbonden. Sinds de oprichting heeft De Lotto al 1,4 miljard euro afgedragen aan NOC*NSF. Het overige deel wordt aan 18 goede doelen op het gebied van cultuur, gezondheid en welzijn, zoals het Prins Bernard Cultuurfonds, de Hartstichting en het Oranje Fonds afgedragen. Met de producten van De Lotto kun je veel geld winnen èn wint de sport altijd. Dat is WinWin!

 

www.delotto.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie