Vergelijksimonly.nl: Jongere mannen makkelijker te verleiden door nieuwste smartphone
14-05-2014 13:09:47 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3569 | Tags:

Vooral jonge mannen zijn gevoelig voor de ‘gratis’ telefoon bij een abonnement. Vanaf het dertigste levensjaar worden zowel mannen als vrouwen meer kostenbewust en kiezen ze vaker voor sim only. Vooral mannen blijken het roer massaal om te gooien rond hun dertigste. Dit blijkt uit onafhankelijk onderzoek onder bijna 350 consumenten.

 

Initiatiefnemer van het onderzoek is Ruud Kok, oprichter van de vergelijkingssite vergelijksimonly.nl: “We wilden graag weten waarom consumenten kiezen voor een bepaald telefoonabonnement. Daarom zijn we een onafhankelijk onderzoek gestart. Het is opvallend om te zien dat vooral vrouwen kostenbewust zijn op het gebied van telefonie. Ruim 61% kiest voor sim only met als reden dat dit goedkoper is.”

 

Dertig jaar is kantelpunt

De belangrijkste reden om voor een abonnement met toestel te kiezen, is het ‘gratis’ toestel. Vooral mannen tot dertig jaar zijn hier gevoelig voor. Ruud Kok: “Wat opvalt is de grote verschuiving voor en na het dertigste levensjaar bij mannen. Ruim 60% van de mannen tot dertig jaar kiest voor het toestel. Na deze leeftijd kiest bijna tweederde opeens voor simonly.” Bij vrouwen rond de dertig is deze verschuiving minder duidelijk zichtbaar. Vanaf dertig jaar kiest ook hier ongeveer tweederde voor sim only. De sim only gebruikers noemen vooral de lagere kosten als doorslaggevende reden voor hun keuze. Ruud: “We zien dat kosten een belangrijkere rol spelen naarmate men ouder wordt. Vooral dertigplussers geven aan dat ze dit aspect bewust meenemen in hun aankoopbeslissing. De jongere consument loopt pas tegen hoge kosten aan als de keuze al is gemaakt. Meerdere respondenten gaven zelfs aan dat men spijt heeft van zijn of haar keuze.”

 

Over VergelijkSimOnly

Ruud Kok startte VergelijkSimOnly.nl in 2007. In die periode was er nog geen onafhankelijke en gedegen vergelijkingssite voor de sim only markt. Inmiddels bewijst het succes dat het bedrijf voorziet in een behoefte.

 

www.vergelijksimonly.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie