Nutopia - Facebook platform voor reclame inhakers rondom Utopia - maakt jury bekend
28-01-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 6381 | Tags:

 

 

Nutopia, het platform op Facebook voor de beste reclame inhakers rondom Utopia, is zeer voortvarend van start gegaan. Binnen drie weken staat de teller op meer dan 250 leden en zijn er zo’n dertig inhakers geplaatst. Een extra stimulans om de beste inhaker te maken is de maandelijkse prijs: een mooi exposurepakket ter waarde van 10.000.

Om iedere maand objectief te kunnen beoordelen wat de beste inhaker is, is een zeer vakkundige en multidisciplinaire jury samengesteld:

Pascal Boogaert, Freelance Concept & Copy
Pascal is een freelance creatief gespecialiseerd in activatie met een bulk aan ervaring. Hij heeft al vele awards op zijn naam geschreven. Verder is Pascal mentor, auteur en een ervaren jurylid.

Michiel Dieperink, Managing Director FUSE (OmnicomMediaGroup)
Michiel is sinds 2006 Managing Director van FUSE, een bureau gespecialiseerd in branded content en sponsorship. Daarnaast is hij columnist voor het Broadcast Magazine en eigenaar van de website nonspot.nl. Michiel was in 1989 als Commercieel Adviseur betrokken bij de start van het eerste commerciële TV station in Nederland, RTL-Veronique (RTL4), en werd later Commercieel Directeur van IP.

Ruud de Langen, CEO Mindshare
Ruud is CEO van Mindshare, het meest bekroonde mediabureau van Nederland. Daarnaast is hij columnist bij Adformatie en voorzitter van MWG. In het verleden werkte hij bij diverse media- en reclamebureaus. Ook was hij medeoprichter van een bedrijf dat televisieformats verzon, waaronder Puberruil.

Roel Welling, regisseur en medeoprichter Wefilm
Roel werkt aan nieuwe concepten, regisseert commercials en virals en coacht jong talent. Nadat hij op de filmacademie afstudeerde in 2003, regisseerde hij meer dan honderd commercials en online films. In 2009 startte hij met zijn broer Bas productiehuis Wefilm. De specialiteit van Wefilm is het maken van spraakmakende en relevante (viral) films. De Dela commercial die hij regisseerde, won in 2013 de Grand Prix van Cannes.

Marcel Wortel, oprichter reclamebureau NOISE
Marcel is, samen met twee andere voormalig TBWA\ partners, oprichter van reclamebureau NOISE. NOISE werkt voor klanten als Campina, Coca Cola, Grolsch, ING en L’Oreal. Hij is creatief eindverantwoordelijk en betrokken bij de dagelijkse leiding. Naast de werkzaamheden voor NOISE is hij oprichter van digitale productie studio NoProtocol en start-up studio Bored of Advisors.

Marco Numan, Manager SBS Concepts
Marco startte zijn tour of duty in de reclame. Als copywriter werkte hij bij verschillende bureaus en freelance, totdat hij zo’n 12 jaar geleden de overstap naar TV maakte. Via Endemol programma ontwikkeling naar Talpa Content, en nu alweer acht jaar bij SBS Broadcasting werkzaam als Manager van SBS Concepts.

John Olivieira, Manager Marketing Partnerships Sanoma Media
John is bij Sanoma verantwoordelijk voor de Marketing Partnerships. Deze afdeling maakt samen met adverteerders tailor made creatieve oplossingen voor marketing- en communicatievraagstukken. Eerder heeft hij gewerkt als Channel Director bij MTVNetworks en was hij managing partner van het bureau Serious About, waar onder andere Coke, Philips, Vodafone en Nike tot de klantenkring gerekend konden worden.

Taco Vinkeles, Creative Director 538Groep
Taco is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van commerciële content binnen de 538Groep, het organiseren van creativiteit binnen de 538Groep, begeleiden van brainstormsessies met relaties en interne afdelingen, de producties van de 538Concepts Studio en de B2B Marketing. Dit jaar is hij vijftien jaar werkzaam bij 538.

Reclamebureau Nobla creëerde voor partner Hornbach al goede inhakers op het vrijwillige vertrek uit Utopia van Lindy en op het doe-het-zelven van Charlotte.

 

Klik hier voor de Facebookpagina van Nutopia

www.adverterenbijsbs.nl

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie