Karin Sommerer Manager Marketing & Communicatie Stedelijk Museum Amsterdam
23-06-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5413 | Tags:

 

Karin Sommerer (1975) treedt per 1 juli in dienst bij het Stedelijk Museum Amsterdam als Manager Marketing & Communicatie. Zij volgt Emelie Schuttevaer op.

 

Bij het Stedelijk Museum zal Karin Sommerer verantwoordelijk zijn voor de afdeling Marketing & Communicatie, waaronder Marketing, Press Office en het webteam. Zaken als de positionering van het museum, het marketing- en communicatiebeleid, publieksbereik, verkoop van evenementen en de online strategie vallen direct onder haar. Sommerer zal ook toetreden tot het Management Team van het museum.

 

Het Stedelijk Museum is het grootste museum voor moderne en hedendaags beeldende kunst en vormgeving in Nederland. Anderhalf jaar na de heropening in 2012 trok het museum ruim een miljoen bezoekers – meer dan ooit in de geschiedenis van het museum.

 

Karin Sommerer over haar benoeming: “Het Stedelijk is een topinstituut met een enorme uitstraling – nationaal en internationaal. Dat biedt veel perspectieven. Ik ben dan ook vereerd en trots dat ik aan dit geweldige instituut mijn steentje kan bijdragen. Samen met mijn collega’s zullen we het Stedelijk nog verder op de kaart zetten, onder meer door bestaande samenwerkingsverbanden met culturele en commerciële partners te intensiveren en door nieuwe op te zetten.”

 

Sommerer werkte de afgelopen vijf jaar in dezelfde functie bij de Stadsschouwburg Amsterdam. De marketing- en communicatie-strategie die zij daar ontwikkelde had als belangrijke pijlers klantgericht werken, waaronder doelgroepen- en direct marketing, en een aangescherpt prijsbeleid, waaronder dynamic pricing. Ook was zij daar verantwoordelijk voor de corporate communicatie en het uitbreiden van de middelen met onder meer social media, voor zowel de schouwburg als voor Julidans.

 

Karin Sommerer is Duitse van origine en deed haar Masters of Art aan de Universität Leipzig, met Culturele Wetenschappen, Literatuur-wetenschap en Journalistiek.

 

Sommerer is bestuurslid van en spreker voor de Associatie voor Culturele Marketing en Communicatie (ACMC) en was bestuurslid van SSBA Salon, het jongerenmerk van de Stadsschouwburg Amsterdam. In 2011 was zij een van de 14 geselecteerden voor deelname aan de Academie voor Culturele Vernieuwers, een samenwerking van Kennisland en De Baak, om vernieuwing te bewerkstelligen in de culturele sector.

 

 

www.stedelijk.nl

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie