[Kijkcijfers] Gordon met een piemel in zijn mond op het strand
29-08-2014 06:43:01 | Door: Nico Scherphuis | hits: 6841 | Tags:

 

Als je regelmatig iets over de kijkcijfers schrijft dan wil je van sommige programma's - vooral van nieuwe proramma's en seizoensopeningen - iets meekrijgen omdat je er misschien wel iets over wilt zeggen dus kan kijk je er even naar. Meestal met veel plezier, soms ook niet.

 

Een programma in de laatste categorie is Geer & Goor, dat gisteren de seizoensopening had. Mijn gezin sputterde tegen maar het was voor papa, voor zijn werk en het was maar een paar minuten.

 

De sponsor - Nationaal Ouderen Fonds - is nadrukkelijk rondom en in het programma aanwezig. Slimme zet, want je verwacht dat zo'n sponsor in zee zou gaan met NCRV of Max maar ze richten zich nadrukkelijk op de doelgroep, dat is niet ouderen maar jongere mensen die zich als vrijwilliger moeten gaan inzetten voor ouderen.

 

Jongere mensen zoals Gerard Joling en Gordon. Joling die duidelijk moeite heeft met zijn timing en meest al begint te schaterlachen als de grap nog niet is gemaakt of als er helemaal geen grap is en Gordon, van wie de meeste grappen vandaan moeten komen. Zoals deze: Joling vraagt aan Gordon aan het begin van de uitzending of hij niet liever iets anders had gedaan dan met eenzame bejaarden op reis naar Lourdes, waarop Gordon zegt dat ie natuurlijk liever met een piemel in zijn mond op het strand had gelegen.

 

Grappig om te zien dat je aan Jolings reactie kunt ziet dat hij er zondermeer vanuit gaat dat deze scene op deze manier de uitzending niet zal halen maar dat doet ie wel want juist dit soort uitspraken is waarvoor het programma wordt gemaakt. En is het is natuurlijk waar wat Gordon zegt. Hij interesseert zich niet voor eenzame ouderen maar hij interesseert zich voor het maken van een programma voor een commerciële omroep over de ruggen van eenzame ouderen.

 

Nou nou, over de ruggen van eenzame ouderen? Ja, en schaamteloos ook. De eenzame ouderen in de uitzending zijn ziek en hopen in Lourdes genezing te vinden, ingegeven door hun religie. Dan wordt met Geer & Goor vervolgens een promo opgenomen in een klooster in Lourdes waar Geer & Goor te gast zijn waarbij religie bespottelijk wordt gemaakt. Daarmee spugen Geer & Goor op hun gastheren en op de gasten die ze mee op reis hebben genomen.

 

Ronduit walgelijk dat een organisatie als Nationaal Ouderen Fonds dat ook nog eens financiert maar de resultaten zijn ernaar want de vrijwilligers melden zich in hordes aan.

 

Dus iedereen blij! De producenten blij, Geer & Goor blij, RTL blij, de adverteerders blij, het Nationaal Ouderen Fonds blij, de eenzame ouderen blij. Dus wat zeur ik dan?

 

Weet ik niet. Maar ergens klopt er iets niet.

 


 

 

28 augustus 2014
postitelzenderabs 6+
1
GEER EN GOOR WAARHEEN WAARVOOR
RTL4
1.606.000
2
JOURNAAL 20 UUR
NPO1
1.574.000
3
SLIMSTE MENS
NPO2
1.540.000
4
SYNDROOM
RTL4
1.400.000
5
RTL LATE NIGHT
RTL4
1.229.000
6
HALF ACHT NIEUWS
RTL4
1.187.000
7
RTL BOULEVARD
RTL4
1.023.000
8
GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN
RTL4
994.000
9
JOURNAAL 18 UUR
NPO1
881.000
10
EDITIE NL
RTL4
802.000
11
LIEFS UIT
NPO1
800.000
12
NIEUWSUUR
NPO2
780.000
13
HART VAN NEDERLAND
SBS 6
758.000
14
EENVANDAAG
NPO1
741.000
15
EARTHFLIGHT
NPO1
720.000
16
VOETBAL EL PO SPARTA PRAAG ZWOLLE
RTL7
704.000
17
SPORTJOURNAAL
NPO1
685.000
18
UTOPIA
SBS 6
648.000
19
DOWN VOOR DUMMIES
NPO1
589.000
20
LATE NIEUWS
RTL4
575.000
21
BRANDPUNT REPORTER
NPO2
571.000
22
VOETBAL EL PO NB
RTL7
565.000
23
BLIK OP DE WEG
NPO1
514.000
24
RAIL AWAY
NPO2
505.000
25
VOETBAL EL PO SHAKHTYOR PSV
RTL7
487.000

 

Bron: www.kijkonderzoek.nl

 

 

  23 september: Elfde Nederlands MediaNetwerk Event

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie