Kingsday maakt eerste internationale werk voor MINI Social
17-06-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3249 | Tags:

 

Kingsday en het Global MINI team in München zetten vandaag hun eerste social media-uitingen online. Dit is het startschot voor een samenwerking waarbij Kingsday zich gaat richten op het creëren van internationale content die het merk een onderscheidende stem geeft in het alsmaar uitdijende sociale universum. MINI is groot geworden met guerilla advertising en onconventionele marketing, en daarom speelt social media de komende jaren een grote strategische rol voor het iconische merk.

 

“Als er een automerk is waar social media een cruciale rol spelen, is het natuurlijk MINI. MINI heeft een enorme persoonlijkheid en een leger van miljoenen betrokken fans, de MINIacs. Het is echt fantastisch dat wij ze mogen helpen om social naar een volgend niveau te brengen,” zegt Sander Volten, managing partner van Kingsday.

 

MINI Social maakt deel uit van BMW Group en is gevestigd in München. Kingsday bedient het account vanuit Amsterdam. Het bureau werkt inmiddels al anderhalf jaar voor MINI Nederland en introduceerde in die tijd onder meer de MINI Paceman en de nieuwe MINI. Deze nieuwe opdracht geeft Kingsday een grotere, internationale rol binnen MINI.

 

Kingsday is een reclamebureau in hartje Amsterdam. Nog geen 3 jaar na de start in de herfst van 2011 floreert het bureau met 20 medewerkers en is het vol gas aan het werk voor Unilever (Knorr), PepsiCo (Duyvis), Exact, MINI, Bloemenbureau Holland, de Hartstichting en Smint. Voor deze merken maakt Kingsday campagnes met conversatiewaarde. De vier oprichters (Sander Volten, Sicco Beerda, Eric Ytsma en Bram de Rooij) mixen hiervoor de ervaring met PR, interactie en reclame die het in de afgelopen 15 jaar opdeed in de global marketingteams van wereldmerken als Nokia, Inbev, Intel en Volvo.

 

www.kingsday.com

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie