Kruidvat lanceert webshop met brillen op sterkte
22-08-2013 13:20:20 | Door: Nico Scherphuis | hits: 10485 | Tags:

 

Op www.kruidvat.nl/brillen is drogisterijketen Kruidvat gestart met de verkoop van brillen op sterkte. Consumenten kunnen online een complete bril bestellen voor slechts 37,95 euro. Hiermee biedt Kruidvat de laagste vaste prijs in de markt. De webshop biedt keuze uit meer dan 600 monturen, waaronder ook brillen voor kinderen. De brillen kunnen online gepast worden door een foto van het gezicht te uploaden. Dankzij de unieke software wordt bovendien de pupilafstand gemeten voor het juist inslijpen van de glazen.


Door een foto van zichzelf te uploaden, kunnen consumenten thuis alle monturen passen. Het formaat van de monturen wordt aangepast aan het formaat van de foto voor een levensecht resultaat. Uniek is de software die aan de hand van de foto de pupilafstand van de consument opmeet. De pupilafstand is belangrijk voor het juist inslijpen van de glazen want het optisch midden van het brillenglas moet precies voor de pupil liggen.


Een complete bril is inclusief dunne kunststof glazen die zijn voorzien van ontspiegeling, een anti-kras coating en een vuil- en vochtwerende laag. Bovendien kan elk montuur worden voorzien van zonnebrilglazen die standaard beschikken over een UV-400 coating.


Het bestellen van een bril is heel eenvoudig, consumenten hebben alleen een brilrecept van een opticien nodig. Voor extra hulp bij het bestellen kunnen klanten telefonisch contact opnemen met het Brillen Service Centrum of het Brillen Servicepunt bezoeken in Veenendaal.


Kees Buur, directeur inkoop van Kruidvat: “deze service is een logische uitbreiding van ons assortiment. Sinds de jaren negentig is Kruidvat al actief in de optiekmarkt. Naast de verkoop van leesbrillen, braken wij al eerder de markt open door de scherpe prijs van onze lenzen en vloeistoffen. Kruidvat is nu één van de grootste verkoopkanalen van contactlenzen en contactlensvloeistof buiten de optiekbranche. Met dit nieuwe initiatief bieden we klanten een betaalbare complete bril op maat.”


Kruidvat is met meer dan 1.000 winkels en ruim 15.000 medewerkers is de keten marktleider in de health- & beautymarkt in Nederland en België. Kruidvat geeft invulling aan haar motto ‘Steeds verrassend, altijd voordelig’ door een ruime keuze te bieden uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod health- & beautyartikelen, aangevuld met een uitgebreid en verrassend assortiment branchevreemde producten.


www.kruidvat.nl/brillen

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie