Leo Burnett en Samsung verbreken wereldrecord TV kijken
30-05-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 7871 | Tags:

 

Recent introduceerde Samsung haar Curved UHD TV, ‘s werelds eerste TV die beschikt over een gebogen scherm met een resolutie die 4x scherper is dan Full HD. Kortom, een TV waar je niet lang genoeg naar kunt kijken. Om dat te bewijzen riep Samsung Nederlanders op om samen het wereldrecord TV kijken te verbreken. Het huidige record was in handen van een groepje Amerikanen en stondop maar liefst 87 uur.

 

Uit honderden aanmeldingen werden vijf deelnemers geselecteerd. Zij gingen van 12 tot en met 16 mei de strijd aan in een speciaal ingerichte ruimte op het Centraal Station in Amsterdam. Iedere deelnemer die het 88 uur vol wist te houden verzekerde zich niet alleen van het wereldrecord, maar ook van een Samsung Curved UHD TV. Vier van de vijf kandidaten slaagden hierin, waarmee het wereldrecord dus in Nederlandse handen kwam.

 

De wereldrecordpoging TV kijken leverde Samsung een record hoeveelheid exposure op. En dat gold ook voor de deelnemers: zij mochten hun ervaringen van vóór de TV toelichten óp TV, o.a. in het RTL 4 programma Life 4 You.


Credits


Bureau: Saatchi & Saatchi | Leo Burnett Amsterdam l Creative Directors: Maarten Dobbelaar en Rick Coolegem l Concept: Tim ten Dam en Jan Bosch l Strategie: Geert-Jan Baltus l Account: Angelique de Hont, Marguerite de Keijzer, Sanja Simsic l Klant: Samsung Nederland

 

 

www.samsung.com/nl

www.saatchi-amsterdam.nl

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie