Lezers de Persgroep beoordelen vooraf advertentieconcepten
16-09-2013 13:16:44 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3865 | Tags:

De Persgroep Advertising lanceert vandaag een nieuwe service: de Persgroep PreTest. Adverteerders krijgen de kans om vooraf een campagneconcept te toetsen onder lezers en bezoekers van het AD, de Volkskrant, Trouw of Het Parool. De PreTest biedt adverteerders waardevolle feedback om hun boodschap optimaal af te stemmen op de doelgroep. 

 

Afhankelijk van de doelgroep en doelstelling van de advertentie krijgt de adverteerder advies over welk nieuwsmerk het beste ingezet kan worden. Onder het onderzoekspanel van die titel wordt de pretest van de advertentie gedaan. Lezers of sitebezoekers beoordelen onder andere de merkfit met de gekozen titel, geven aan of ze de advertentie opvallend en origineel vinden, en of zij vinden dat de advertentie aanzet tot actie. Adverteerders ontvangen een volledig rapport met de resultaten en concrete aanbevelingen voor het verbeteren van hun advertentie.

 

Christel van den Hazel, directeur Advertising: “De Persgroep PreTest biedt adverteerders waardevolle informatie om de inhoud en uitstraling van hun advertentie nog beter af te stemmen op hun doelgroep. Wij bieden onze klanten graag insights over onze lezers en sitebezoekers om samen de beste resultaten te realiseren.”

 

De Persgroep Advertising geeft de eerste tien pretests, ter waarde van € 3.000, cadeau.

 

www.persgroepadvertising.nl/pretest

www.persgroepadvertising.nl

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie