Liefde voor voetbal centraal in ING WK commercial
16-05-2014 10:52:37 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4241 | Tags:

Vandaag lanceert ING haar WK commercial die in het teken staat van de vraag Wat gaat het worden? Want dat is dé vraag die heel Nederland bezighoudt in de aanloop naar en tijdens het komende WK Voetbal in Brazilië en is het thema van de WK-campagne van de ING. Op www.watgaathetworden.nl kan heel Nederland zijn of haar voorspellingen voor de wedstrijden geven. De voorspellingen van Nederland worden door ING vervolgens teruggegeven in haar WK commercial. Hierin zal de bank, vlak voor de wedstrijd, telkens onthullen wat Nederland heeft voorspeld. Deze commercial is het derde deel van de driedelige WK commercial van ING. Gabriel Brasil heeft de hoofdrol in de commercial die zich afspeelt in zijn eigen buurt, een favela van Rio de Janeiro in Brazilië, het land waar de liefde voor voetbal overal voelbaar is.

 

Liefde voor voetbal centraal in drie WK commercials

Op 17 mei zal de aftrap-commercial voor het eerst op televisie te zien zijn. Deze commercial, uit de koker van JWTAMSTERDAM en geregisseerd door Marco Grandia (bekend van de Kobe vs. Messi-spot) is opgenomen in een kleurrijke favela in Rio de Janeiro en toont 32 Braziliaanse voetballertjes die zelf ook in die favela wonen, in de voorbereiding op hun eigen mini-WK.

 

 

Vervolgens, als de bal op 12 juni gaat rollen in Brazilië, volgt een tweede commercial waarbij een samenvatting te zien is van de leukste momenten uit de verschillende wedstrijdjes. Aan het eind van beide commercials nodigt de voice over, ingesproken door Evert ten Napel, je uit om je voorspelling te delen op www.watgaathetworden.nl.

 

Tot slot, het unieke aspect van de campagne komt aan het eind van het laatste commercialblok voor een WK wedstrijd: een TV-commercial waarin Gabriel Brasil, het jongetje dat Nederland vertegenwoordigt, Nederland antwoord geeft op de vraag ‘Wat gaat het worden’, met de voorspelling die het meest gegeven is op www.watgaathetworden.nl

 

Muziek van Kraak & Smaak

ING kiest bewust voor Nederlandse muzikale omlijsting van haar campagnes en daarom heeft het DJ trio Kraak & Smaak in samenwerking met Lilian Vieira de track Le Leo opgenomen. Deze up beat track met een Braziliaans tintje is vanaf vandaag te downloaden in iTunes

 

www.watgaathetworden.nl

www.ing.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie