Like2win introduceert eerlijke Like-en-winacties in Nederland
12-08-2013 06:23:10 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4883 | Tags:

Het merendeel van de Nederlandse like-en-winacties verlopen niet eerlijk. Like2win komt daarom met twee nieuwe gratis diensten die er voor zorgen dat like-en-winacties eerlijk verlopen. Door middel van een unieke registratie technologie en een nieuw online lotingsyteem.

 

Like2win.nl is een nieuwe verzamelwebsite in de Benelux en het Verenigd Koninkrijk, Like2win.co, waar bezoekers iedere dag eenvoudig kunnen deelnemen aan de laatste like-en-win acties van Facebook. Like2win is deze zomer live gegaan en heeft op dit moment bijna 5.000 leden en €85.000 aan prijzen. Facebook heeft 1 miljard gebruikers, waarvan ruim de helft dagelijks actief is.Het aantal lokale bedrijven dat betaald voor advertenties op Facebook is verdubbeld sinds het begin van 2012. Deze cijfers geven een duidelijk trend weer van zowel de populariteit en groei van Facebook gebruikers als dat van bedrijven die hier op inspelen. Naast het adverteren op Facebook is het gebruik maken van de gratis mogelijkheid om like-en-winacties op te zetten nog steeds het meest populair onder bedrijven. Cijfers hierover zijn er niet aangezien deze wedstrijden niet worden gereguleerd en los staan van Facebook. Er wordt geschat dat er op dit moment 35 miljoen Facebook competities wereldwijd lopen.

 

Naar schatting lopen 85% van deze acties niet via, de door Facebook verplichte, Facebook win applicatie. Zonder deze applicatie is het onmogelijk om een eerlijke like-en-winactie te organiseren. Het is namelijk niet mogelijk om alle likes terug te zien waardoor een eerlijke loting niet kan plaats vinden. Dit kan wel met een Facebook win applicatie. Mede-oprichter Joep Verbunt:" Het verbaast ons hoeveel van de wedstrijden in Nederland niet volgens de Facebook promotie guidelines worden gehouden. In het Verenigd Koninkrijk voldoet het merendeel van de winacties juist wel aan deze Facebook regels. Wij vermoeden dat Facebook deze markt beter kan controleren omdat de Facebook monitoring software nog met name Engelstalig is. Het zal een kwestie van tijd zijn voor dat de eerste Nederlandse bedrijfspagina's op zwart gaan door het schenden van de Facebook promotie regels".
 

Verbunt: “Wat ons opvalt is dat er een omslagpunt is wanneer bedrijfspagina’s rond de 5.000 fans hebben. Bedrijven zien Facebook dan als een belangrijk communicatie kanaal met hun klanten en zijn dan ook bereid om geld te investeren om eerlijke like-en winacties te organiseren. Het zijn dus met namen de kleine bedrijven die vaak het geld niet hebben om aan deze regels te voldoen. Al zien we zelfs tussen de 100 Nederlands grootste Facebook sites nog steeds overtreders."



Like2win komt daarom met twee gratis diensten die een eerlijke like-en- winactie garanderen. Naast het aanbieden van een gratis Facebook win applicatie aan haar klanten, de organisatoren van de win-acties, heeft het bedrijf een unieke registratie technologie ontworpen waar alle likes & share handelingen worden geregistreerd. Verbunt legt uit: “ Dit systeem kan precies zien wie wat geliked of gedeeld heeft. In de toekomst geeft ons dit ook de mogelijkheid om onze klanten per like/share (CPA, Cost Per Action) af te rekenen. Ons businessmodel ligt namelijk bij het genereren van echte Facebook fans voor de bedrijfspagina's van onze klanten."



Ook met deze technologie is het voor een bedrijf nog mogelijk om te frauderen door het beïnvloeden van de loting. Zo kan de organisator er voor kiezen om de prijs uit te reiken aan een bekende of helmaal niet weg te geven. Uit onderzoek onder onze bezoekers denkt 82% wel eens mee gedaan te hebben aan een loting die niet eerlijk is verlopen. Like2win levert daarom ook als eerste een online lotingsysteem. ?Dit lotingsysteem kiest, na het aflopen van een winactie, live een winnaar uit alle deelnemers. Hierdoor zal frauderen bij het uitkiezen van een winnaar tot het verleden behoren. Onze bezoekers weten zo 100% zeker dat er een eerlijke winnaar wordt uitgekozen. Uit onderzoek van Like2win, blijkt dat 38% van de ondervraagden niet of nauwelijks mee doet aan like-en-winactie omdat ze twijfelen aan de betrouwbaarheid van de wedstrijden. Like2win verwacht door middel van het online lotingsysteem het aantal deelnemers aan deze wedstrijden een stuk hoger zal komen te liggen.

 

www.like2win.nl

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie