LVB Networks ontwikkelt contentplatform voor Sligro: Foodbrigade
18-11-2013 15:53:02 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4942 | Tags:

 

Sligro lanceert vandaag Foodbrigade; een contentplatform voor horecaprofessionals. Het online platform moet het hart en hoofd voor de horeca worden. Contentmarketingbureau LVB Networks ontwikkelde het concept in samenwerking met Sligro en is o.a. verantwoordelijk voor de bouw van de website en de contentproductie.

 

Horecaprofessionals binden met de juiste content

De opdracht van Sligro was duidelijk: een manier vinden om klanten en potentiele klanten binden met relevante content. De contentmarketingstrategie die LVB Networks voor de pitch ontwikkelde viel in de smaak. Het resultaat is Foodbrigade. Het online platform is de basis van het concept dat verschillende verschijningsvormen kan hebben, bijvoorbeeld op live events of op de winkelvloer. Coen Huibers, partner bij LVB Networks: ‘We zijn heel blij dat Sligro voor ons heeft gekozen. Sligro kiest voor een contentmarketingstrategie waarmee zij haar doelgroep wil helpen met ondernemen. Dat kan alleen door dagelijks écht relevant te zijn. Met informatie die horecaprofessionals meteen kunnen doorvertalen naar hun eigen restaurant of eetcafé. We kijken heel scherp naar de inhoud en de vorm van de content die we aanbieden. Die moet converteren. En anders sturen we direct bij.’

 

Zakelijke tips voor ondernemers en chefs

Met Foodbrigade wil Sligro horecaprofessionals – zowel ondernemers als chefs – een dagelijks inspiratie- en kennisplatform bieden. De ambitie is helder: chefs en horecaondernemers nog beter maken. Sligro ziet dat je ondernemers en chefs echt niet iets over food zelf hoeft te vertellen, of over gastvrijheid. Maar tegelijkertijd ziet Sligro dat de passie die veel chefs en ondernemers voor food hebben, niet altijd gepaard gaat met zakelijke slimheid. Foodbrigade wil vooral die zakelijke slimheid brengen. Die helpt om de zaak nóg beter te laten renderen. Foodbrigade biedt een combinatie van zakelijke tips en inspiratie, in de vorm van blogs, interviews en nieuwsberichten, maar ook in infographics en video-items.

 

Over LVB Networks

LVB Networks is gespecialiseerd in communicatie ‘om de inhoud’ en zet de norm in Nederland op het gebied van content marketing. LVB Networks is het grootste Nederlandse bureau dat zich volledig om de inhoud organiseert en alle creativiteit, redactionele kennis en technologische knowhow in huis heeft om content te kunnen produceren en distribueren. LVB Networks werkt onder andere voor Optimel, HEMA, Intratuin, C1000 en Gamma.

 

www.lvbnetworks.nl  

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie