Manutan lanceert mobiele site en app
31-03-2014 11:35:07 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3151 | Tags:

 

Manutan ziet de laatste jaren flinke groei in het bezoek van de webshop via tablets en mobiele telefoons. Daarom heeft de Europees marktleider op het gebied van bedrijfsbenodigdheden afgelopen week zowel een mobiele site als een app gelanceerd. Het doel is volgens Marketing Director Arie van Dusseldorp echter niet om zoveel mogelijk via het web te verkopen: “Persoonlijk contact staat bij ons hoog in het vaandel.”

 

Waar veel bedrijven digitale hulpmiddelen inzetten om klantcontact te verminderen, draait Manutan het om. De nieuwe technieken zijn niet alleen bedoeld om het digitaal winkelen makkelijker te maken, maar moeten juist ook zorgen voor meer klantcontact. Zo biedt de app zowel de mogelijkheid tot direct bestellen, als om via sms en videobellen contact te hebben met een expert bij Manutan. Klanten kunnen ook een foto sturen van een willekeurig product dat ze nodig hebben, waarop Manutan direct alle informatie over het product en een offerte stuurt. Bovendien is de app een verlengstuk van de catalogus zoals die bij veel bestellers nog op schoot ligt. Middels de app kunnen klanten pagina’s uit de catalogus scannen om zo video’s met uitleg en andere extra informatie te krijgen.

 

Marketing Director Arie van Dusseldorp: “Door persoonlijk contact en oprecht advies willen we het verschil maken. Zo adviseren we bedrijven bij het inrichten van complete magazijnen, inclusief een keuring bij oplevering. Daarnaast helpen we klanten tijd en geld te besparen in hun inkoopproces. Je zult versteld staan over hoeveel schijven een bestelling vaak gaat. Dat is tijd en geld die bedrijven beter aan hun eigen klanten kunnen besteden. Bovendien verkopen we nooit nee. Dat betekent dus dat we heel specifiek op zoek gaan naar en advies geven over producten die we misschien niet standaard in het assortiment hebben.” De mobiele toepassingen moeten het voor klanten nog makkelijker maken contact op te nemen. Eerder voegde Manutan al een zogenoemde floating chat toe aan de site, een chatmogelijkheid die tijdens de bestelling ‘meereist’ met de klant.  “Natuurlijk met een echte medewerker aan de andere kant; géén robot”, aldus Van Dusseldorp. 

 

Over Manutan

Manutan, opgericht in 1946, is in Nederland en België de grootste leverancier van artikelen voor kantoor, magazijn, werkplaats en terrein. Via catalogi, het contactcenter en de website worden meer dan 40.000 artikelen binnen 24 uur geleverd. Van intern transport & opslag tot inrichting tot veiligheid. Ook levert Manutan diensten als de complete inrichting van kantoor, magazijn, terrein en werkplaats.

 

Manutan is onderdeel van de internationale Manutan Group, Europees marktleider op het gebied van bedrijfsbenodigdheden. De groep bestaat uit 25 dochtermaatschappijen in 19 Europese landen. Met ruim 1.850 medewerkers en ruim 200.000 verschillende artikelen worden meer dan 600.000 Europese klanten bediend. De visie van de Manutan Group kenmerkt zich onder andere door het aangaan van warme, oprechte en persoonlijke relaties met klanten. ‘Ondernemen voor een betere wereld’ is het motto. 

 

www.manutan.nl