MarketingTribune lanceert vernieuwde website
17-09-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5758 | Tags:

De website van MarketingTribune is geheel vernieuwd. In de Skybar van de Arena lanceerde gisteren, onder het toeziend oog van relaties en marketingcoryfeeën, oud-keeper en huidige marketingdirecteur van Ajax, Edwin van der Sar de vernieuwde website. Met de indeling in acht gedifferentieerde marketingsegmenten biedt Marketingtribune.nl, nog meer dan voorheen, op maat gesneden marketingnieuws. De site is onderdeel van een crossmediale uitgeefstrategie waarvan ook het magazine MarketingTribune en de specifieke marketingevents (Nationale Coverdag, MultichannelDagen, Branded Content Event, Marketing & Design Congres) deel uitmaken.

 

Acht marketingsegmenten

De nieuwe website kent naast een Algemeen nieuwssegment de volgende marketing aandachtsgebieden: Zorgmarketing, Business-to-Business, Contentmarketing, Design, Food en Retail, Media, Online Marketing en Sponsoring. Deze indeling is ontstaan uit het inzicht dat marketeers zich steeds meer specialiseren en elke dag op zoek zijn naar specifiek vaknieuws, analyses, interviews en trends. Voor elk segment is een professionele contentmanager aangesteld die naast de dagelijkse nieuwsvoorziening mede verantwoordelijk is voor bloggers en events.

Hoofdredacteur Sjaak Hoogkamer van MarketingTribune over de nieuwe website: ‘De website betekent een enorme verrijking aan marketingnieuws op populaire marketinggebieden. Wij gaan de marketeer elke dag opnieuw trefzeker informeren, adviseren en bijpraten. Samen met het magazine en de specifieke events krijgen marketeers een volledig en actueel beeld van alle ontwikkelingen op het gebied van marketing.’

Paul Petermeijer, ceo en eigenaar van BBP media, is uitgever van MarketingTribune:
‘Ons doel is crossmediaal uitgeven waarin de website, magazine en events elkaar versterken en verrijken. De marketeer staat daarbij altijd op ons netvlies. Zo kunnen wij de handvatten aanreiken om hem en haar nog succesvoller te laten opereren.’

 

 

Gerenommeerde contentpartners

Onder de contentmanagers bevinden zich onder meer de gerenommeerde internetondernemers Bas Vlugt (Media) en Bert Ponsen (Food en Retail). Vlugt is bekend van het Nederlands MediaNetwerk, dat hij in 2007 oprichtte en dat inmiddels 10.000 leden telt. Op de gerelateerde website Nederlands Medianieuws publiceert hij dagelijks nieuws over mediazaken. Vlugt is bovendien initiatiefnemer van de Media100, de lijst van de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media, die jaarlijks wordt vastgesteld.

Bert Ponsen is hoofdredacteur en uitgever RetailActueel.com, een invloedrijk informatie- en discussieplatform binnen de retailsector. Daarnaast is hij programmamaker bij de lokale Amsterdamse radiozender AmsterdamFM.

Tegelijk met de lancering komen er ook nieuwe versies van de apps van MarketingTribune voor tablet en iPad beschikbaar. Dankzij deze app is de marketeer met MarketingTribune, hét vakblad voor de marketeer, altijd en overal op de hoogte van de laatste marketingtrends.

 

Over BBP Media

BBP Media is een onafhankelijk B2B mediabedrijf, dat al meer dan 10 jaar is gespecialiseerd in het bieden van relevante vakinformatie. Via crossmediale platforms richt BBP Media zich op ondernemers en professionals in de Nederlandse marketingsector, de e-commerce sector en in customer contact centers. Daarnaast is BBP Media internationaal actief als informatieleverancier in de e-commerce markt. Inmiddels heeft de organisatie met een leidend global congres en een drietalige website een aanzienlijke internationale positie opgebouwd. Samenwerking met branchepartijen zoals verenigingen en associaties, is een kerncompetentie van BBP Media. Tot het portfolio van BBP Media behoren onder meer MarketingTribune, Twinkle en Telecommerce.

 

www.marketingtribune.nl

www.bbpmedia.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie