MasterPeace/AXE: Jongeren duiken in bed voor peace
13-03-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 6025 | Tags:

MasterPeace en AXE organiseren samen de grootste fotopetitie ooit, met als doel een statement te maken voor PEACE. Jezelf dagenlang opsluiten in een hotelkamer, zoals John Lennon en Yoko Ono precies 45 jaar geleden deden, is niet meer nodig om aandacht te vragen. De huidige generatie jongeren maakt een digitaal statement en creëert hiermee de grootste PEACE movement die niemand in het land zal ontgaan. Vandaag is immers de opvallende Get in Bed for Peace fotopetitie van start gegaan.

 

Maak een foto van jezelf in bed, deel deze online en AXE doneert één euro aan MasterPeace - een peace-initiatief dat mensen verbindt met muziek, kunst en evenementen. Het bedrag dat het merk uiteindelijk doneert wordt door Nederland zelf bepaald en kan oplopen tot 100.000 euro. Op 5 april wordt bekendgemaakt hoeveel statements er zijn gemaakt en welk bedrag AXE doneert aan MasterPeace. De Get in Bed for Peace fotopetitie is onderdeel van een campagne waarbij AXE een bijdrage probeert te leveren aan meer liefde en verdraagzaamheid: Make Love Not War.

 

 

 

Geld inzamelen met slaapkamer kiekjes

Vanuit je bed een statement maken voor een betere wereld? Vanaf vandaag is dat mogelijk. Jongeren maken namelijk met behulp van hun smartphone vanuit bed een statement voor PEACE waarmee AXE direct geld doneert aan een peace-initiatief. Door een foto van jezelf te maken in bed en deze te delen via www.axe.nl doneert AXE één euro aan MasterPeace. Iedere foto is geld waard, dus Nederland bepaalt zelf welk bedrag uiteindelijk door AXE wordt gedoneerd. Meedoen aan de Get in Bed for Peace fotopetitie kan tot en met 5 april 20.00 uur. In het Q-hotel, de Get in Bed for Peace Edition, wordt bekendgemaakt hoeveel geld aan MasterPeace geschonken wordt. Ieder deelnemer maakt via www.peace.axe.nl tevens kans op kaartjes voor het Q-hotel, de Get in Bed for Peace Edition, een geheel verzorgd weekend met optredens van grote Nederlandse artiesten.

 

Muziek brengt jongeren bij elkaar

Door middel van een poll* op social media is onderzocht welk peace-initiatief de AXE community het meest aanspreekt. Hieruit is gebleken dat MasterPeace - een organisatie die mensen verbindt met muziek, kunst en evenementen - het beste aansluit bij de leefwereld van de nieuwe generatie jongeren. Tijs van Olffen, Brand Manager AXE Nederland: "Jongeren zijn zich meer bewust van het leven en tonen hun betrokkenheid rondom bepaalde onderwerpen het liefst online. Het verbaast me niets dat MasterPeace door onze achterban is verkozen als peace-initiatief dat het dichts bij hun staat. Muziek en kunst zijn belangrijk voor jongeren; het kan een boodschap overbrengen en zorgen voor verbinding. MasterPeace past daarom goed bij de filosofie van onze Get in Bed for Peace fotopetitie. We dagen Nederland uit om samen sterk te staan en een online movement te creëren voor PEACE." De Get in Bed for Peace fotopetitie is onderdeel van een campagne waarbij AXE een statement maakt voor PEACE. Het merk brengt mannen en vrouwen bij elkaar en probeert met aantrekkingskracht en verleiding een bijdrage te leveren aan meer liefde en verdraagzaamheid: Make Love Not War. De AXE PEACE productlijn ligt nu in de winkels. 

 

www.axe.nl

www.peace.axe.nl   
 

 
 

  Cross Media Congres | 14 mei 2014 | Amsterdam

 

  Cross Media Awards 2014 - Stuur jouw cases in!