Media Profiler breidt mediadatabase uit met Bouw & ICT-media
26-06-2014 12:31:33 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3443 | Tags:
Media Profiler werkt voortdurend aan uitbreiding van de mediadatabase. Afgelopen weken is een grote groep journalisten en publicaties uit de sector Bouw & ICT toegevoegd aan de lijsten. Mede door deze aanvullingen is de mediadatabase voor technologiebedrijven inmiddels gegroeid tot ruim 800 journalisten en bijna 450 print en online publicaties in de Benelux. Al deze media besteden aandacht in meer of mindere mate aandacht aan ICT en technologie.
 
 
De huidige uitbreiding met media op het gebied van de Bouw en ICT-media betreft ruim 70 journalisten en 50 publicaties die in de bouwsector publiceren over ICT, innovaties en technische ontwikkelingen. Het gaat om print en online publicaties die zich richten op architectenbureaus, bouwbedrijven, aannemers, installatietechnische bedrijven, constructeurs, ingenieursbureaus en leveranciers van bouwmaterialen. Van een groot deel van deze titels zijn ook de deadlines, verschijningsdata en redactionele thema's in kaart gebracht, zoals dit bij alle print uitingen in de database gebeurt.
 
 
Zelf perslijsten samenstellen en beheren
 
Media Profiler biedt technologiebedrijven de mogelijkheid om zelf online hun eigen perslijsten samen te stellen op basis van ruim 100 thema’s. Zo kunnen deze bedrijven lijsten samenstellen van journalisten, bloggers, publicaties en websites die gespecialiseerd zijn ICT, telecom, netwerken, gadgets, gaming, audiovideo en allerlei andere technologieën in de zakelijke en consumentenmarkt en het resellerkanaal. Ze kunnen deze perslijsten downloaden voor offline gebruik, online beheren in een beveiligde managementomgeving of gebruiken voor het direct online verzenden van persberichten aan redacties.
 
 
Zoeken op verticale markten

Met de zoekmethode kunnen perslijsten niet alleen worden samengesteld op technische onderwerpen maar sinds enige tijd ook op basis van actuele zakelijke managementthema’s, zoals cloud, mobiliteit, business continuity en duurzaamheid, en op verticale markten. Media Profiler biedt overzichten van ICT-media in inmiddels vijf markten, namelijk: finance, MKB, overheid, zorg en nu dus ook bouw. De komende tijd wordt gewerkt aan uitbreiding met sectoren en thema’s als techniek, industrie en logistiek.

 

www.mediaprofiler.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie