MediaMonks maakt Adidas-campagne met Messi
05-03-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4926 | Tags:

 

Adidas heeft ter promotie van de nieuwe voetbalschoen Adizero F50 het game-platform #FastOrFail gelanceerd. Het Hilversumse bureau MediaMonks werd ingeschakeld voor de bijbehorende online campagne, met voetbalheld Lionel Messi.

 

In het online gaming platform #FastOrFail speelt Messi de hoofdrol. De game wordt aangedreven door social media en geeft één gelukkige fan de kans om af te reizen naar Rio voor het WK. De game kan zowel op de desktop en smartphone gespeeld worden. De link: www.adidas.com/fastorfail.

 

De game gaat over de lancering van Messi’s nieuwe adizero f50 voetbalschoen. In de game staat de speler in Messi’s schoenen en moet de speler tegenstanders omzeilen om uiteindelijk aan te komen op het veld in Brazilië. De snelheid van de speler wordt aangedreven door live tweets met #teammessi. Hoe hoger deze ‘crowdbuzz’ rondom Messi wordt, hoe sneller het spel gespeeld wordt. Via de in-game social crowd buzz-meter kunnen spelers real-time updates bijhouden. De spelers die het in de game tot Brazilië schoppen maken kans om een reis naar Rio te winnen met tickets naar de FIFA World Cup.

 

Iris Worldwide is verantwoordelijk voor de digital experience in de campagne en de film is geregisseerd door Rogier Schalken, in-house film regisseur van MediaMonks. MediaMonks is ook verantwoordelijk geweest voor de digitale productie van de game.

 

 

www.adidas.com/fastorfail

www.mediamonks.com

 

 

  Cross Media Congres | 14 mei 2014 | Amsterdam

 

  Cross Media Awards 2014 - Stuur jouw cases in!