MediaMonks produceert 23 prijzen in Cannes
MediaMonks heeft zijn werk met niet meer dan drieëntwintig prijzen bekroond zien worden op het Cannes Lions International Festival of Creativity. Het Nederlandse productiebureau was betrokken bij een grand prix, dertien gouden, vier zilveren en vijf bronzen Lions, en daarnaast nog vijftien jury-nominaties.
MediaMonks won prijzen voor zes verschillende bureaus. Lemz’ ingenieuze campagne om online kindersekstoeristen te ontmaskeren, Sweetie, won maar liefst veertien prijzen, waaronder de Grand Prix for Good. BIC’s Universal Typeface experiment, een samenwerking tussen MediaMonks en DDB Tribal Düsseldorf, schreef de enige Nederlandse Mobile Lion op zijn naam en won daarnaast twee Cyber Lions. Night Walk in Marseille, een productie voor 72andSunny Amsterdam, werd bekroond met een Cyber Lion voor storytelling en een voor interface & navigation. MediaMonks werkte ook aan gevierde projecten voor BBH London, Droga5 en SMFB.
Winnaars & Nominaties
adidas: Nitrocharge Your Game(DDB & Tribal Amsterdam, MediaMonks)
2 Jury-nominaties
Axe: Axe Apollo Space Academy(BBH London, MediaMonks)
1 Jury-nominatie
BIC: Universal Typeface(DDB Tribal Düsseldorf, MediaMonks)
2 Zilver, 1 Brons, 2 Jury-nominaties
Christie’s: The Art People(BBH London, MediaMonks)
1 Brons
Geox: 7 Days of Rain(SMFB, MediaMonks)
1 Brons, 5 Jury-nominaties
Google: Night Walk in Marseille(72andSunny Amsterdam, MediaMonks)
1 Zilver, 1 Brons, 1 Jury-nominatie
Pedigree: Transformation(BBDO New York MediaMonks)
2 Jury-nominaties
Prudential: BYC Outsmart the Market(Droga5, MediaMonks)
1 Brons
Terre des Hommes: Sweetie(Lemz, MediaMonks, Code d’Azur)
1 Grand Prix, 13 Goud, 1 Zilver, 2 Jury-nominaties
Over MediaMonks
MediaMonks is een onafhankelijk creatief digitaalproductiebureau dat samen met reclamebureaus digitale campagnes ontwikkelt voor grote merken. Het bureau is opgericht in 2001 en heeft vestigingen in Hilversum, Londen, New York en Singapore. MediaMonks wordt vertegenwoordigd door een in-house team van 200 Monks en is actief op alle vlakken van digitale productie, inclusief film, games en mobile.
Over Cannes Lions
Cannes Lions is het grootste reclamefestival in de wereld. Het festival zet de standaard in alles van mobile en outdoor tot design en branded content. In Cannes komen de ideeën samen die de manieren veranderen waarop merken communiceren met hun klanten. De Cannes Lions-awards staan voor het beste werk van het afgelopen jaar; het festival zelf wijst de weg vooruit.
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie