MediaMonks produceert 23 prijzen in Cannes
23-06-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5523 | Tags:

 

MediaMonks heeft zijn werk met niet meer dan drieëntwintig prijzen bekroond zien worden op het Cannes Lions International Festival of Creativity. Het Nederlandse productiebureau was betrokken bij een grand prix, dertien gouden, vier zilveren en vijf bronzen Lions, en daarnaast nog vijftien jury-nominaties.

 

MediaMonks won prijzen voor zes verschillende bureaus. Lemz’ ingenieuze campagne  om online kindersekstoeristen te ontmaskeren, Sweetie, won maar liefst veertien prijzen, waaronder de Grand Prix for Good. BIC’s Universal Typeface experiment, een samenwerking tussen MediaMonks en DDB Tribal Düsseldorf, schreef de enige Nederlandse Mobile Lion op zijn naam en won daarnaast twee Cyber Lions. Night Walk in Marseille, een productie voor 72andSunny Amsterdam, werd bekroond met een Cyber Lion voor storytelling en een voor interface & navigation. MediaMonks werkte ook aan gevierde projecten voor BBH London, Droga5 en SMFB.

 

Winnaars & Nominaties

adidas: Nitrocharge Your Game(DDB & Tribal Amsterdam, MediaMonks)

2 Jury-nominaties

 

Axe: Axe Apollo Space Academy(BBH London, MediaMonks)

1 Jury-nominatie

 

BIC: Universal Typeface(DDB Tribal Düsseldorf, MediaMonks)

2 Zilver, 1 Brons, 2 Jury-nominaties

 

Christie’s: The Art People(BBH London, MediaMonks)

1 Brons

 

Geox: 7 Days of Rain(SMFB, MediaMonks)

1 Brons, 5 Jury-nominaties

 

Google: Night Walk in Marseille(72andSunny Amsterdam, MediaMonks)

1 Zilver, 1 Brons, 1 Jury-nominatie

 

Pedigree: Transformation(BBDO New York MediaMonks)

2 Jury-nominaties

 

Prudential: BYC Outsmart the Market(Droga5, MediaMonks)

1 Brons

 

Terre des Hommes: Sweetie(Lemz, MediaMonks, Code d’Azur)

1 Grand Prix, 13 Goud, 1 Zilver, 2 Jury-nominaties

 

Over MediaMonks

MediaMonks is een onafhankelijk creatief digitaalproductiebureau dat samen met reclamebureaus digitale campagnes ontwikkelt voor grote merken. Het bureau is opgericht in 2001 en heeft vestigingen in Hilversum, Londen, New York en Singapore. MediaMonks wordt vertegenwoordigd door een in-house team van 200 Monks en is actief op alle vlakken van digitale productie, inclusief film, games en mobile.

 

Over Cannes Lions

Cannes Lions is het grootste reclamefestival in de wereld. Het festival zet de standaard in alles van mobile en outdoor tot design en branded content. In Cannes komen de ideeën samen die de manieren veranderen waarop merken communiceren met hun klanten. De Cannes Lions-awards staan voor het beste werk van het afgelopen jaar; het festival zelf wijst de weg vooruit.

 

www.mediamonks.com

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie