MediaScience lanceert innovatief digitaal marketing platform MediaScience Vision
02-03-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4428 | Tags:

 

Realtime Marketing specialist MediaScience kondigde vandaag aan dat zij MediaScience Vision zullen lanceren; een geheel nieuw en eigen innovatief marketing platform waar alle data van digitale marketing campagnes in één opslag kunnen worden bekeken en bediend.

 

Met de opkomst van programmatic buying is de inzet van digitale marketing steeds exacter, maar ook complexer geworden. In tegenstelling tot traditionele media, resulteren digitale marketing campagnes in exacte nummers die de effectiviteit van een campagne tot in detail laten zien. Doordat er zoveel verschillende vormen van digitale media en online campagnes zijn, verwarren deze details vaak meer dan dat ze inzicht bieden. Resultaten van Display, Search, Social en talloze andere campagnes worden allemaal weergeven in hun eigen analyse tools, wat overzicht houden moeilijk maakt voor bedrijven. MediaScience brengt hier nu verandering in met het eerste onderdeel binnen het  MediaScience Vision platform.

 

Het eerste product binnen het MediaScience Vision platform is een data-aggregatie tool die de resultaten van verschillende digitale media campagnes in één overzicht en op één dashboard laat zien. Data van Facebook, Google Adwords en alle grote media inkoop platformen - DSP’s - worden verenigd binnen één dashboard. Daarnaast kan op alle verschillende resultaten en statistieken apart worden ingezoomd. “De prestatie van marketing campagnes wordt zo volledig transparant, van resultaten tot kosten,” aldus Boudewijn van Ewijk, mede-oprichter van MediaScience. “Tegenwoordig is het mogelijk om in realtime campagnes bij te sturen, maar dan is het van belang dat je in één oogopslag kunt zien waar je wilt bijsturen. Met MediaScience Vision kan dit.” Naast het verkrijgen van inzicht, kan MediaScience Vision ook worden gebruikt om targets te zetten en kan worden gekeken hoe campagnes presteren ten opzichte van deze targets. Uiteindelijk resulteert dit in efficiënter gebruik maken van elke marketing euro.

 

Hoewel het MediaScience Vision platform nog niet officieel gelanceerd is, staan er al ambitieuze plannen op de agenda om het platform verder uit te breiden met producten. “De volgende stap is het toevoegen van data van Google Analytics en offline media schema’s van radio en TV campagnes” zegt van Ewijk. “Daarnaast zijn we ook bezig met het inzichtelijk maken van bij welke doelgroepen campagnes het best presteren en welk digitaal kanaal het meeste invloed heeft gehad op het resultaat.” Uiteindelijk zal MediaScience Vision bestaan uit een verzameling tools waarmee een marketeer zelf inzicht krijgt en daar in realtime op kan anticiperen.

 

Het MediaScience Vision platform is momenteel beschikbaar in beta en alleen voor klanten van MediaScience.

 

www.mediascience.nl

 

      

 


 

  Cross Media Congres | 14 mei 2014 | Amsterdam

 

  Cross Media Awards 2014 - Stuur jouw cases in!