Mediaxplain* neemt mediabureau Eurizon over
24-02-2014 15:07:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5439 | Tags:

Het onafhankelijke strategische mediabureau Mediaxplain* neemt full service mediabureau Eurizon en het klantenportfolio over. Met de overname zet Mediaxplain* een lang voorbereide stap naar toetreding tot de internationale markt. Een logische nieuwe fase in de sterke groei die het bureau, met het aantrekken van klanten als Converse en HBO Nederland, de laatste jaren doormaakt. Eurizon maakt onderdeel uit van Columbus Media International.

 

Bij dit netwerk van wereldwijde onafhankelijke mediabureaus sluit Mediaxplain* zich door deze overname aan. Sander Bots, Managing & Strategy Director van Eurizon, wordt bij Mediaxplain* verantwoordelijk voor het klantenportfolio dat voorheen door Eurizon van diensten werd voorzien. 

 

Gun Nieuwenhuis en C.C. Hage, eigenaren van Mediaxplain*, lichten de overname toe: “Er bestaat al langer prettig contact tussen Mediaxplain* en Eurizon en vooral op persoonlijk vlak met de mensen die daar werken. Nu Mediaxplain* door innovatieve aanpak op het gebied van onderzoek, digitaal en contentmarketing sterk aan het groeien is, kwam een internationale uitbreiding ook vaker ter sprake. Dit, in combinatie met het bestaande contact en de ambitie van Mediaxplain* hebben deze overname vervolgens aangewakkerd. Met de komst van Sander breidt ons strategische kracht bovendien uit.” De overname wordt per 1 april afgerond. Bots werkt vanaf die datum bij Mediaxplain* met een eigen accountteam op het klantenportfolio verder.

 

Sander Bots over de win-win voor huidige klanten van beide bureaus: "De bundeling van krachten biedt zowel op lokaal als internationaal niveau prachtige kansen. Een partner als Mediaxplain* past qua profiel en denkwijze uitstekend in het sterk groeiende Columbus netwerk. Ook met het oog op de ambities van onze lokale klanten is de bredere dienstverlening van Mediaxplain* een goede en welkome aanvulling op die van Eurizon."

 

Internationale overname

Mediaxplain* neem Eurizon over van Horizon Media., de grootste media independent in de Verenigde Staten. Het Amsterdamse bureau ziet in de toename van het klantenportfolio mooie kansen om klanten aan elkaar te koppelen en voor hen synergievoordelen te behalen. Eurizonklanten als Gore-Tex, Kettle Chips en Njoy kunnen per direct profiteren van een uitgebreidere dienstverlening van Mediaxplain* en de data- en contentgedreven campagne-aanpak van het bureau. Mediaxplain* telt na de overname 38 fulltime medewerkers.

 

Over Mediaxplain*

Mediaxplain* is het strategische onafhankelijke mediabureau uit Amsterdam, opgericht in 2000 door Gun Nieuwenhuis en C.C. Hage. Met een bewezen geïntegreerde methode biedt Mediaxplain* een totaalaanpak voor complexe communicatievraagstukken. Naast de inkoop van media, richt Mediaxplain* zich dagelijks op communicatie-uitdagingen die vragen om een diepe analyse en strategische aanpak die verder gaat in het gebruik van media dan inkoop van advertentieruimte alleen. In de aanpak staat het maximaliseren van het effect van de boodschap centraal en de geadviseerde oplossing komt vrijwel altijd tot stand op basis van vernieuwend mediagedrag- en media-effectonderzoek, welke inhouse worden uitgevoerd. 

 

Over Eurizon

Eurizon is in 2002 opgericht door Horizon Media (VS) als independent creative media firm. Na een succesvolle periode op het gebied van media consultancy gericht op de Europese markt, is de laatste jaren de focus komen te liggen op een full service dienstverlening, waarbij middelenstrategie en creativiteit nog steeds sterk verankerd zijn. Eurizon is sinds 2006 lid van Columbus Media International en verzorgt het gehele mediatraject voor diverse lokale en internationale klanten.

 

Over Columbus Media International

CMI verenigt de beste lokale onafhankelijke mediabureaus in de wereld. Sinds de oprichting in 2006, is het netwerk uitgegroeid tot een collectief van meer dan 40 mediabureaus die gezamenlijk ruim 60 markten bedienen en een gecumuleerde mediaomzet van 7 miljard US dollar hebben.

 

www.mediaxplain.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie

 

 

  Cross Media Congres | 14 mei 2014 | Amsterdam