MENTODAY.nl: de eerste online winkelstraat speciaal voor mannen
27-09-2013 06:58:43 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4273 | Tags:

 

Fashionchick.nl, de grootste social shopping site voor vrouwen, lanceert MENTODAY.nl. Een platform waar mannen vanaf nu slim kunnen shoppen. De overzichtelijke interface en handige filters zorgen ervoor dat kleding, schoenen en accessoires snel en gemakkelijk te vinden zijn. Het bestelproces vindt vervolgens plaats bij de webshop die het product verkoopt.

 

Met het assortiment van meer dan 50 webshops – ruim 100.000 producten van meer dan 1000 verschillende merken – binnen handbereik hoeven mannen de deur niet meer uit voor nieuwe jeans, sneakers of sportkleding. Bijenkorf, Zalando, Denimplus, Bulls & Birds, Gaastra – ze zijn allemaal vertegenwoordigd. Natuurlijk sieren bekende merken als Jack & Jones, G-Star, Hugo Boss en Nike de virtuele kledingrekken, maar ook koopjesjagers en heren met een exclusieve smaak zijn bij MENTODAY aan het juiste adres. Het uitgangspunt is dat elke man de perfecte outfit kan vinden, wat zijn stijl ook is en welk budget hij ook heeft.

 

Op elk scherm

Een handig hulpmiddel tijdens het online shoppen is de wishlist. Met één druk op de knop kunnen producten worden toegevoegd aan een persoonlijke wensenlijst. Tijdens het bekijken van producten beweegt de menubalk bovendien met de bezoeker mee, zodat de categorieën en zoekfunctie overal en altijd bereikbaar zijn. Het design van MENTODAY is volledig responsive: de website past zich aan de grootte van het scherm aan, zowel op desktop, tablet als smartphone.

 

Nieuws en advies

MENTODAY is niet alleen een vernieuwend platform waar webshops hun herenassortiment kunnen presenteren, maar ook dé plek voor het laatste nieuws op het gebied van mode en lifestyle. De redactie geeft kledingadvies, voelt mannen aan de tand over hun stijl en laat fashion-vrouwen aan het woord over do’s & don’ts. De combinatie van een zeer compleet productaanbod, optimaal gebruiksgemak en in het oog springende redactionele content maakt MENTODAY de ideale shopbestemming voor mannen.

 

Ook in Duitsland

Ellen Snijder, oprichtster en manager van Fashionchick.nl: “Wij merkten door het contact met webshops dat er grote behoefte is aan een kwalitatieve site waar mannen kunnen shoppen. Ook kregen wij vanaf het begin af aan al de vraag van mannen wanneer we met zoiets kwamen; ze waren toch een beetje teleurgesteld dat wij ons alleen op vrouwen richtten. Met MENTODAY springen wij in op deze behoefte. Later dit jaar zal de site ook in Duitsland gelanceerd worden onder de naam MENTODAY.de.”

 

In lijn met Sanoma’s e-commerce strategie

MEN TODAY is onderdeel van Sanoma’s bredere e-commerce en performance based strategie. In lijn met die strategie heeft Sanoma onlangs ook de volledige overname van Fashionchick versneld. Bovendien optimaliseert het continu de services van de grote titels, zoals het onlangs gelanceerde Startpagina Search. De lanceringen die deze strategie in de tweede helft van 2013 volgen:


- Yixx.nl, platform met breed assortiment aan horloges en sieraden
- Een nieuwe versie van gezondheids- en medisch warenhuis Leef.nl
- Expertcen.pl, de Poolse versie van Kieskeurig.nl
- Expertprix.fr, de Franse versie van Kieskeurig.nl
- Kieskeurig.nl Checkout, een winkelmand in Kieskeurig.nl
- Totaal vernieuwde mobiele versie van Startpagina

 

Over Sanoma

Sanoma is het mediabedrijf met het breedste, meest gevarieerde en toonaangevende portfolio in Nederland.  Met onze sterke merken hebben we een stevige marktpositie in alle onderdelen van de mediabranche: publiekstijdschriften, televisiezenders, events, customer media, e-commerce, sites en apps.

Ons portfolio bestaat uit meer dan 100 uiteenlopende A-merken, waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Grazia, Kieskeurig, Libelle, LINDA., Margriet, Net5, NU.nl, SBS6, SchoolBANK, Startpagina, Tina, Viva, vtwonen en Veronica.

Sanoma maakt deel uit van de beursgenoteerde Sanoma Group: een media- en educatiebedrijf dat informatie en entertainment verzorgt voor miljoenen mensen in een groot aantal Europese landen.

 

www.mentoday.nl

www.fashionchick.nl

www.sanoma.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie