Miinto.nl: Nederlandse vrouwen shoppen veel online tijdens WK
25-06-2014 14:50:06 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4299 | Tags:

Na de eerste week van het WK is gebleken dat vrouwen massaal online winkelen terwijl mannen naar het WK voetbal kijken. Fashion platform Miinto.nl heeft het online zoek- en koopgedrag van vrouwen tijdens de wedstrijden van het WK in kaart gebracht.

 

De belangrijkste conclusie is dat tijdens WK voetbalwedstrijden de aankopen door vrouwen met gemiddeld 21% toenemen, terwijl de aankopen door mannen met 74% afnemen.

 

Daarnaast verandert ook de man/vrouw-verhouding drastisch op Miinto.nl. Op een normale avond shopt 1 man online ten opzichte van 3 vrouwen terwijl dit tijdens een WK voetbalavond oploopt naar 1 op 25.

 

Opvallend is dat wanneer het Nederlands elftal een doelpunt maakt vrouwen direct stoppen met shoppen op Miinto.nl. Gemiddeld 100 seconden na het doelpunt gaan zij weer verder met shoppen. Ook blijkt dat dat de aankopen ruim twee maal zo vaak van een gezamenlijke rekening betaald worden. Dit kan er op duiden dat vrouwen zichzelf iets cadeau doen van de huishoudrekening terwijl mannen zich focussen op de wedstrijd.

 

 

www.miinto.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie