XYMS lanceert Het MarketingAlgoritme
03-04-2018 20:27:00 | Door: Max Vlugt | hits: 3516 | Tags:

Mkb'ers kunnen hun marketingstrategie nu helemaal afstemmen op de beschikbare data. XY Marketing Solutions ontwikkelde daarvoor een nieuw instrument: het MarketingAlgoritme.

Betere resultaten met digitale marketing door een datagedreven aanpak. Dat is in een notendop wat het MarketingAlgoritme ondernemers belooft.

Yoram Roemersma, chief XY Marketing Solutions: "We hebben deze methode ontwikkeld voor organisaties die grip willen krijgen op de enorme hoeveelheid tools, strategieën en beschikbare data die de wereld van digitale marketing kent."

Het MarketingAlgoritme werkt op basis van vier eenvoudige stappen: plan, collect, process en execute. De eerste stap gaat over het formuleren van een goed plan met heldere doelstellingen. Daarna is het zaak alle relevante gegevens te verzamelen, die gegevens te verwerken tot informatie en vervolgens over te gaan tot actie.

Roemersma: "Nog te vaak gaat het in de verkeerde volgorde of worden stappen overgeslagen. Organisaties zijn bijvoorbeeld druk met social media of digitale advertenties via Facebook of Google AdWords zonder dat ze datagedreven kunnen aantonen dat dit de juiste activiteiten zijn."

Met de juiste aanpak kunnen ondernemers en directieleden de uitkomst van hun marketingcampagnes voortaan beter voorspellen.

Roemersma: "Wanneer zij gebruik maken van beschikbare databronnen zoals Google, Facebook, LinkedIn en eigen databases zijn ze in staat om veel gerichter campagne te voeren. Zo krijg je betere resultaten voor hetzelfde geld. Het MarketingAlgoritme stelt ze in staat om een succesvolle marketingstrategie uit te rollen. Organisaties die deze methode inzetten zien de prijs van conversies dalen, de kosten per klik omlaag gaan, bezoekersaantallen stijgen en interactie op platforms toenemen."

De oprichters van XYMS zijn Xander Graaf en Yoram Roemersma. Zij hebben de afgelopen vier jaar voor honderden verschillende opdrachtgevers mogen werken aan de online vindbaarheid van websites, het maken van strategische marketingplannen en het optimaliseren van digitale advertentiecampagnes.

Roemersma: "Tijdens deze opdrachten kwamen we erachter dat vaak dezelfde fouten worden gemaakt. Er mist een speciale marketingmethode voor de online marketing. Dat is precies de reden waarom we nu het MarketingAlgoritme hebben ontwikkeld."

Om ondernemers, directieleden en managers uit te leggen hoe het MarketingAlgoritme werkt, geeft XYMS regelmatig kennissessies waarbij de werkwijze stap voor stap wordt uitgelegd. De eerstvolgende kennissessie is op 12 april op het kantoor van de Rabobank in Utrecht. Journalisten en bloggers zijn daarbij van harte uitgenodigd.

www.kyms.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie