Mobiquity neemt Dauw Design over
19-12-2013 13:05:21 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3334 | Tags:

Mobiquity, aanbieder van innovatieve mobiele oplossingen die waarde toevoegen aan de grootzakelijke markt, neemt Dauw Design in Utrecht over. Dauw Design is vooral bekend om zijn intuïtieve, ergonomische en minimalistische ontwerpstijl van apps. De Nederlandse uitbreiding van Mobiquity, dat eerder in oktober 2013 al het Amsterdamse Xaton overnam, volgt op de Amerikaanse groei van het bedrijf. In 2013 opende Mobiquity zijn negende vestiging in San Francisco, Californië. Financiële details van de overname van Dauw Design worden niet bekendgemaakt.

 

Dauw Design beschikt over uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van mobiele applicaties, waarbij gewerkt wordt vanuit een gebruikersgeoriënteerde ontwerpfilosofie − de zogenaamde user experience design-benadering (UX). Mobiquity, dat focust op UX-design, mobiele strategieën en de bijbehorende technologie, voegt het volledige Dauw Design-team toe aan de eigen vestiging in Amsterdam. Het team vormt daarmee het hart van Mobiquity’s Europese UX-designteam. David Pavlovic, eigenaar van Dauw Design, wordt Design Director Europe in Amsterdam.

 

Dennis Tilgenkamp, Managing Director Mobiquity Europe: “Ik ben enthousiast over de overname van Dauw Design, een jong bedrijf dat nu al een ongelofelijke naam heeft op het gebied van app-design. Een van de sterkste kanten van dit bedrijf is hun tien-stappen-designmethodiek die garant staat voor een app waarbij de eindgebruiker centraal staat. Mobiquity is een innovatief en dynamisch bedrijf dat is opgericht in 2011. Onze omzet groeide in 2012 met zeshonderd procent. Het derde kwartaal van het boekjaar 2013 was qua omzet ons beste kwartaal tot nu toe. Met de toevoeging van Dauw Design aan het Amsterdamse team zijn we niet alleen in staat verder te groeien, maar kunnen we ook de kwaliteit  behouden, die we voortdurend nastreven.”

 

Over Mobiquity

Mobiquity is actief in mobile engagement en creëert innovatieve oplossingen die zorgen voor concrete zakelijke waarde. Aangezien mobiel in ons DNA zit, profiteren klanten van onze kennis en expertise om de drie kerndisciplines van mobile computing te combineren: strategie, user-centered design en technologie. Sinds onze oprichting in 2011 hebben we voor meer dan 150 bedrijven gewerkt, waaronder CVS, de New York Post, The Weather Channel, Weight Watchers International, Ziggo, DTG, MyOrder, KPN en ANWB.

 

www.mobiquityinc.com

www.dauwdesign.com 

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie