MyRadio en Girlz! lanceren Girlz! Radio
17-10-2013 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4474 | Tags:

Tienermeiden hebben voortaan hun eigen radiostation: Girlz! Radio. Het nieuwe station is een samenwerking tussen MyRadio en Girlz! Net als het gelijknamige magazine, dat elke vier weken wordt uitgegeven door Audax Publishing, is Girlz! Radio volledig gericht op meiden tussen 12 en 19 jaar.

 

Op het station zijn dan ook uitsluitend hits te horen van artiesten die bij hen populair zijn. Justin Bieber, One Direction, B-Brave, Mainstreet en Miley Cyrus zijn bekende namen die veel aan bod komen op het nieuwste MyRadio-station. Girlz! Radio is niet alleen te beluisteren via MyRadio.nl/Girlz en de gratis MyRadio app, maar ook op Girlz.nl.

 

Maaike Visser, hoofdredacteur Girlz!: "Naast mode, beauty en boys is muziek één van de belangrijkste dingen in het leven van tienermeiden. Kijk bijvoorbeeld maar eens hoe snel de concerten van Justin Bieber en One Direction elke keer weer uitverkopen. Een radiostation waar tienermeiden non-stop naar hun idolen kunnen luisteren bestond gek genoeg nog niet, terwijl daar onder de lezeressen van Girlz! veel vraag naar was. Daarom ben ik enorm trots op Girlz! Radio en een betere partner dan MyRadio om dit te realiseren is er niet."

 

Audax Publishing
Audax Publishing is een uitgeverij van (jonge) vrouwenbladen. Bekende weekbladen zijn Vriendin en Weekend, met beide een sterke positie in het tijdschriftenlandschap. Andere uitgaven zijn Royalty, Glossy en Santé en voor de jongere lezeressen zijn er de marktleidende titels Girlz! en CosmoGIRL!. De filosofie van Audax Publishing is het maken van goede uitgeefproducten voor een grote doelgroep tegen een betaalbare prijs. Vernieuwing staat daarbij op de eerste plaats. Zo verschijnt in oktober 2013 het eerste nummer van Blond Magazine, een uitgave in samenwerking met Blond Amsterdam. Behalve tijdschriften worden ook andere producten uitgegeven, zoals boeken, agenda’s en steeds meer digitale producten.

 

MyRadio
MyRadio is persoonlijk, slim, sociaal. En gratis. MyRadio bevat meer dan vijfentwintig radiostations in elke muziekstijl. Met kant en klare playlists, samengesteld door professionele music directors. Maar jij bepaalt: waardeer de tracks die je leuk vindt met een duim omhoog, dump de tracks die je minder goed vindt en skip tracks waar je even geen zin in hebt. MyRadio leert zo jouw muzieksmaak kennen met een ideale persoonlijke playlist als resultaat.

 

Stel zelf radiostations samen door twee of meer muziekstijlen te combineren. Elke unieke mix is mogelijk. Jouw muziek op het moment dat jij het wilt, waar je dat wilt. Dat is MyRadio, radio die naar jou luistert.

 

www.myradio.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie