Naturalis wint Nickelodeon Grote Reclame Prijs voor beste kidscommercial van het jaar
24-04-2014 13:35:12 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3727 | Tags:

 

Na een spannende ontknoping is Naturalis de winnaar geworden van de Nickelodeon Grote Reclame Prijs 2013 voor beste kidscommercial van het jaar. Tijdens een awardceremonie op de Multichannel Conference in de Jaarbeurs Utrecht, werd Naturalis door de kinderjury, een vakjury en de kinderen in het land uitgeroepen tot winnaar. Naturalis wint hiermee een kijkerspanel-onderzoek en 100 GRP’s, in te zetten op de zender Nickelodeon.

 

De commercial Tientje voor T-rex is de favoriet van zowel de kinderjury, de vakjury als de kinderen in Nederland. De motivering uit het juryrapport: “De T-rex, met zijn grappige stem en onhandige gedrag, bepaalt het positieve oordeel van kinderen. De commercial zit vol visuele humor. De combinatie tussen 'echt en animatie' spreekt de doelgroep sterk aan. De populaire kinderheld Freek Vonk trekt de aandacht en brengt de boodschap goed over”.

 

Jurering Nickelodeon Grote Reclame Prijs

De kinderjury bepaalde via een voorselectie, welke acht commercials er uiteindelijk in de finale kwamen. In de finale bepaalden de kinderjury, een vakjury en kinderen in het land wie de uiteindelijke winnaar is geworden.

‘’Welke commercial valt het meest in de smaak bij kinderen en wat maakt die commercial goed?‘’

Om deze vragen te kunnen beantwoorden stelde Nickelodeon in samenwerking met jongerencommunicatiebureau YoungWorks een kinderjury samen. De kinderjury is voorbereid op het beoordelen van de inzendingen door het volgen van een media- en reclamewijsheidtraining. Tijdens de training bepaalden de kinderen met elkaar op welke factoren ze de commercials zouden beoordelen. Op basis van deze factoren werden alle commercials getoetst. Deze factoren waren: grappig, interessant, duidelijk, origineel, eerlijk, en mooi gemaakt.

 

De beste commercials verschenen op de website www.grotereclameprijs.nl, waar alle Nederlandse kinderen op hun favoriet konden stemmen. Het eindoordeel van de kinderjury, een speciale vakjury en de stemmen van het publiek hebben geleid tot de uiteindelijke winnaar, Naturalis.

 

Verantwoordelijkheid nemen

Nickelodeon is een autoriteit op het gebied van kindertelevisie. Met de Nickelodeon Grote Reclame Prijs wil de zender verantwoordelijkheid nemen voor het niveau van kinderreclames. De kinderjuryleden krijgen een training in reclame- en mediawijsheiden, een rondleiding achter de schermen bij Nickelodeon en kijken mee bij een opname van een televisiecommercial.

 

Over BrandDeli

BrandDeli is een mediabedrijf dat ontstaan is uit een joint venture van Discovery Networks Benelux, Viacom International Media Networks en FOX International Channels. De organisatie representeert in totaal twaalf lineaire en digitale TV-merken in Nederland: 24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic Channel, Nickelodeon, TeenNick en TLC. BrandDeli is verantwoordelijk voor de verkoop van zowel spot, online als Brand Partnerships.

 

www.grotereclameprijs.nl

www.branddeli.nl

 

 

Banner