Nederlanders hebben onbewust schat aan Air Miles in hun portemonnee
08-10-2013 15:12:29 | Door: Nico Scherphuis | hits: 4329 | Tags:

Ondanks dat jaarlijks al 40 miljoen euro aan Air Miles wordt ingewisseld, hebben spaarders gemiddeld zo’n 60 euro aan Air Miles ongebruikt op hun kaart staan. Om kaarthouders meer inwisselmogelijkheden te bieden, kunnen Air Miles vanaf 21 oktober ook worden ingewisseld bij bol.com. Daarnaast kunnen zij in de toekomst sneller sparen bij Albert Heijn, doordat zij bij elke 2 euro aan boodschappen één Air Mile ontvangen. Het Air Miles programma is met 6 miljoen spaarders het grootste spaarprogramma van Nederland.

 

“Net als onze partners vinden wij het belangrijk om trouwe klanten te belonen. Het is jammer dat veel Air Miles spaarders zich niet bewust zijn van wat ze nog kunnen besteden. Het is alsof je onder in je tas geld vindt waarvan je niet meer wist dat je het had. Om spaarders te stimuleren Air Miles te besteden, is het programma nu verder versterkt met de komst van bol.com. Samen met de andere sterke merken is het programma voor de consument nu nog aantrekkelijker”, aldus Erik van Essen, directeur van Loyalty Management Netherlands, de organisatie achter Air Miles.

 

Sneller inwisselen

Van Essen: “Om het inwisselen aan te moedigen, bieden we niet alleen meer inwisselmogelijkheden, maar hebben we ook een geldigheidstermijn aan de Air Miles gekoppeld.“ Alle Air Miles die de afgelopen jaren zijn gespaard, blijven nog vijf jaar geldig (tot 21 oktober 2018). Voor de Air Miles die spaarders vanaf 21 oktober 2013 ontvangen, geldt een geldigheidstermijn van drie jaar. Bij het inwisselen worden als eerste de Air Miles afgeschreven die het snelst komen te vervallen.

 

De partners van Air Miles zijn Albert Heijn, Shell, V&D, Praxis, Etos en Gall & Gall. In deze winkels kunnen Air Miles worden gespaard en zij bieden – samen met nog vele andere partijen  –  een grote diversiteit aan inwisselmogelijkheden. Van korting op producten in de winkel, extra korting op brandstof, tot gratis bioscoopkaartjes of een weekendje weg in een 4-sterrenhotel. En daar komen nu miljoenen artikelen in de online winkel van bol.com bij.

 

Hoe werkt het?

In onderstaand filmpje wordt nog eens uitgelegd hoe het Air Miles spaarprogramma werkt en wat de uitgebreide inwisselmogelijkheden zijn. Alle vernieuwingen in het programma zijn later vandaag te vinden op airmiles.nl/nieuw.

 

 

Over Loyalty Management Netherlands

Sinds 1994 exploiteert Loyalty Management Netherlands B.V. (LMN) het Air Miles programma in Nederland. Het doel van het programma is om de klantentrouw bij de deelnemende bedrijven te bevorderen. De partners van Air Miles zijn Albert Heijn, Shell, V&D, Praxis, Etos, Gall & Gall. Het Air Miles programma is het grootste spaarprogramma van Nederland. Inmiddels sparen 3,9 miljoen huishoudens via het Air Miles programma.

 

www.airmiles.nl/nieuw

www.airmiles.nl

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie