Google CEO Pim van der Feltz spreekt op het Cross Media Congres
12-05-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 49260 | Tags:

 

Nederlands MediaNetwerk

presenteert:

 

Cross Media Congres   &   Cross Media Awards

2014

Woensdag 14 mei

Compagnietheater Amsterdam

#cmc | #cma

@crossmediaaward

 

 

 

Na jaren van crisis, besparingsprogramma's en reorganisaties is het hoog tijd om eens heel hard vooruit te gaan kijken. We zijn dringend toe aan groei, innovatie, investeren en inspiratie. Niet met de blik naar binnen maar met de blik naar buiten. Iets fris, iets nieuws.

 

Het Cross Media Congres is juist dat alles. Een congres met vaart en dynamiek. Een dag waar zowel grote als verrassende namen uit media en marketingcommunicatie hun visie komen delen.

 

Omdat u niet alleen wilt komen luisteren maar ook iets wilt doen, is er volop gelegenheid tot netwerken met een keur aan marketeers, media- en reclamebureaus, media-exploitanten en -producenten.

 

Om de geest van een nieuwe tijd te onderstrepen hebben we Cross Media Congres als thema New Business meegegeven. 

 

 

Klik hier om u aan te melden

 

 

Cross Media Congres

Programma

 

Presentatie

Michiel Frackers, Partner Three Circles Ventures, Chairman Dutch Fellows

Michiel Frackers, ondernemer en investeerder in technologie en digitale media, is de dagvoorzitter. Hij heeft een reputatie opgebouwd als iemand met kennis van zaken die de kritische vraag niet schuwt. Dat komt op het Cross Media Congres goed van pas.

Hij behoort tot de grondleggers van de Nederlandse internet industrie. In 1993 was hij mede-oprichter van Planet Internet. In 1997 richtte hij Bit Magic op. Sinds 2004 zit hij in de adviesraad van Next Stage. In 2008 richtte hij samen met Jort Kelder 925 op. Hij is partner in investeringsfonds Three Circles Ventures en Chairman van Dutch Fellows.

 

Sprekers

 

Pim van der Feltz, CEO Google Nederland

Google heeft geen introductie nodig. Als het gaat om de belangrijkste spelers in digital, social en mobile wereldwijd - of de meest innovatieve bedrijven of de sterkste merken - staat Google steeds in hele korte rijtjes in wisselende combinaties met andere giganten als Apple, Microsoft, Samsung, Twitter en LinkedIn. En doorgaans op nummer 1.

Pim van der Feltz is sinds 2008 CEO van Google Nederland en werkte eerder voor DDV Management Consultants, Shell en T-Mobile. Over wat hij gaat vertellen op het Cross Media Congres zeggen we niets. Wel nodigen we iedereen van harte uit om het Cross Media Congres bij te wonen.

 

Jacqueline Smit, CEO 538 Groep

Jacqueline Smit is sinds september 2013 CEO van de 538 Groep, moederbedrijf van 538 en SLAM!FM.

Daarvoor werkte ze als Directeur Consumer Channel Group bij Microsoft. Ze is juryvoorzitter  van de Esprix. In 2013 werd Jacqueline Smit uitgeroepen tot Cross Media Vrouw van het Jaar.

Jacqueline zal onder meer vertellen over ontwikkelingen op radiogebied wereldwijd en de zoektocht naar nieuwe - cross mediale - business modellen.

 

Diederik Breijer, CEO IPG Mediabrands Benelux

Dierik Breijer is sinds juni 2012 CEO van IPG Mediabrand Benelux. UM, Initiative, BPN, Magna Global, Orion Capital, Marketing Sciences, Mediabrands Audience Platform, Spring Creek, Reprise en Cadreon maken onderdeel uit van deze bureaugroep. Eerder was hij CEO van Universal Media.

IPG Mediabrands behoort tot de grootste mediabureaugroepen in Nederland. Jaarlijks stroomt meer dan een miljard euro aan advertentiebestedingen door de organisatie.

 

Debbie de Wagenaar, Director Corporate Communications McDonald’s

Debbie de Wagenaar is sinds oktober 2011 Directeur Corporate Communications bij McDonald’s Nederland. Ze is verantwoordelijk voor de corporate communicatie en (online) reputatie.

Eerder werkte ze als Director Press Office & Public Relations bij TNT Post Groep. Ze was woordvoerder rampgebieden - Srebrenica, Irak, Rwanda - voor het Internationale Rode Kruis. Ook was ze actief voor Grolsch, Rijkswaterstaat, Arbo Unie, Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid en de KRO/NCRV.

 

Brian Hirman, Founder & Investment Director eVentures Africa Fund

Brian Hirman geldt als één van de Nederlandse internet pioniers. In 1995 werd hij Managing Director bij Valkieser New Media. In 1997 richtte hij Bookmark op, in 2007 werd bij CEO van Isobar. Hij was aandeelhouder van verschillende internet start-ups en is lid van de Advisory Board van het IAB, mentor bij Startupbootcamp, ambassadeur van Jong Ondernemen, aandeelhouder van Brandsupply en oprichter van Uberconnected.

Samen met Vincent Kouwenhoven richtte hij in januari 2010 eVentures Africa Fund op, een fonds dat investeert in Afrikaanse internetbedrijven. Brian zal op het congres spreken over de razendsnelle ontwikkeling van media in Afrika. Daarnaast zal hij ook de M-PESA case doen. Dit mobiele betaalplatform in Kenia is het grootste ter wereld en geldt als de belangrijkste technologische innovatie die Afrika heeft voortgebracht.

 

Nico Rijkhoff, Director Brand & Communications Ziggo

Nico Rijkhoff is sinds december 2006 Director Brand & Communications bij Ziggo. Hij was een van de drie genomineerden voor Marketeer van het Jaar 2013.

Eerder was hij Sales Manager EMEA bij Detection Technology, Manager Marketing & Sales Consumentenmarkt bij Multikabel en Accountmanager bij DMSA.

 

Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director Exterion Media 

Guy Grimmelt is sinds april 2012 Marketing & Business Development Director bij Exterion Media, de speler in outdoor advertising die tot voor kort de naam CBS Outdoor droeg. Eerder was hij als investeerder vanuit zijn bedrijf Stamppot Holding betrokken bij verschillende start-ups, waaronder Baboe en beick en Moviq. Tot 2007 werkte hij als marketing manager bij ABN AMRO.

Guy voelt zich als een vis in het water in de outdoor business, die de afgelopen decennia vooral bekend stond als een business uit de vorige eeuw, of in Guy's woorden: posters plakken. Sinds nog niet zo heel lang roepen de goeroe's digital, mobile, local als de heilige graal in media. Laat dat in outdoor advertising nu net allemaal samenkomen. Exterion is enorme stappen aan het zetten op dit gebied en Guy komt ons erover vertellen. Zijn credo: Locatie = Content.

 

 

Marc Stubbé, CCO Sanoma

Marc Stubbé is sinds februari 2012 Chief Commercial Officer bij Sanoma. Niet de eerste cross mediale uitgever in Nederland, wel de meest cross mediale uitgever. Sanoma is een bepalende speler in Nederland zowel op gebied van tijdschriften, internet als televisie en alle mogelijke mengvormen die je kunt bedenken. De grootste mediawerkgever in Nederland is zichzelf op dit moment compleet opnieuw aan het uitvinden. Er zijn minder dynamische bedrijven om voor te werken...

Tot 1992 werkte Marc als jurist bij Loyens en Volkmaars in New York en Amstelveen. Tot 1997 werkte hij voor Unilever in verschillende managementsfuncties. In 1997 werd hij CEO bij WPP/ Mediaedge:cia The Netherlands, in 2005 CEO van Kobalt. Hij is commissaris bij Adnovate, mede-oprichter en partner van PitchBlink, partner bij Qiy en partner bij Africa Business Communities. Een recente uitspraak: "Big Data wordt Big Insight. Let op Rocket Fuel."

 

Jan Rijkenberg, Founder & CEO BSUR

Jan Rijkenberg draait al lang mee in marketingcommunicatie. Vanaf 1982 werkte hij achtereenvolgens bij ARA Rotterdam, JWT, TBWA Amsterdam, DDB en GGK. In 1995 richtte hij BSUR op. In 1998 schreef hij boek Concepting, een standaardwerk dat vandaag de dag nog steeds nieuw, relevant en - in de tiende druk - verkrijgbaar is.

BSUR is inmiddels een internationaal opererend bureau met kantoren in Amsterdam, Shanghai en Sao Paulo. BSUR heeft verschillende wereldwijde accounts in handen - onlangs won BSUR de Glenmorangie pitch - en werkt voor tal van grote merken waaronder de Chinese zoekmachine Baidu.

Jan komt vertellen over de kansen die hij ziet voor Nederlandse bureaus in China, Brazilië en in de rest van de wereld.

 

Suzanne Ekel, Head of Marketing Twitter Nederland 

Suzanne Ekel is sinds februari 2014  Head of Marketing bij Twitter Nederland. Ze begon haar carrière in 1996 in Japan waar ze zeven maanden werkte als sales assistent voor broadcaster NHK. Tot 1999 werkte ze als Management & Change Consultant voor KPMG. Tot 2002 was ze Managing Director van Monsterboard. In 2001 werd ze uitgeroepen tot Marketeer van het Jaar. Daarna begon ze haar eigen interim marketing management bureau New Cheese. Vanuit dit bureau zette ze merk en marketing op voor onder meer Greetz.nl en Squla.nl - een deelneming van RTL Ventures maar dat terzijde. Ze is jurylid van de Online Marketing Awards van Thuiswinkel.org.

Twitter gaat knetter hard. Een succesvolle beursgang, onstuimige groei en grote stappen op gebied van advertising. Suzanne presenteert enkele inspirerende Nederlandse en internationale cases.

 

Ton Rozestraten, CCO RTL Nederland

Ton Rozestraten werkte van 1985 tot en met 1993 als Product Group Manager voor Douwe Egberts. In 1993 werd hij Chief Commercial Officer bij RTL Nederland. In 2005 werd hij Commercieel Directeur bij Talpa TV, in 2008 Managing Partner bij Triade Media. Sinds 2010 is hij opnieuw Chief Commercial Officer bij RTL Nederland.

RTL was afgelopen jaar de grote winnaar van de eerste editie van de Cross Media Awards. De broadcaster won zowel in de categorie Cross Media Case van het Jaar als in de categorie Cross Media Exploitant van het Jaar.

 

 

Klik hier om u aan te melden

 

 

 

Cross Media Awards

 

Donderdag 20 juni 2013 werden tijdens een ramvol Mediapark Jaarcongres voor de eerste keer de Cross Media Awards uitgereikt. De presentatie was in handen van René Mioch.

 

RTL won twee awards en werd daarmee de grote winnaar van de avond. De eerste prijs, die voor Cross Media Exploitant van het Jaar 2013, werd in ontvangst genomen door Bert Habets, CEO van RTL Nederland.

 

De prijs voor Cross Media Case van het Jaar 2013 ging naar de Wie is Tim? - case van GTST/RTL en werd in ontvangst genomen door Annemarieke Loderus, senior development manager Digital Media bij RTL Nederland.

 

BRANDWEBBING won de award voor Cross Media Bureau van het Jaar 2013.

 

De award voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2013 ging naar het Nederlands Film Festival. De prijs werd in ontvangst genomen door Willemien van Aalst, directeur van het Nederlands Film Festival.

 

De laatste award – die voor Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2013 – werd uitgereikt door Pieter Broertjes, burgemeester van Hilversum. De prijs werd gewonnen door Jacqueline Smit, toen Directeur Consumer Channel Group bij Microsoft, inmiddels CEO van 538 Group. Aan Jacqueline de eer om de award voor Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2014 uit te reiken.

 

www.crossmediaawards.nl

www.twitter.com/crossmediaaward

 

 

Banner

 

 

 

Klik hier om u aan te melden

 

 

Het Cross Media Congres & de Cross Media Awards worden gesponsord door onder meer Ster, PauwR, 538 Groep, Exterion Media en MarketingTribune

 

 

 

 

 

 

Ook sponsor worden van het Cross Media Congres en/of de Cross Media Awards?

Mail Peter Wybenga voor de mogelijkheden

peter@nederlandsmedianetwerk.nl