Nederlandse TV-kopstukken in nieuwe NLziet campagne
12-08-2014 08:29:09 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5388 | Tags:



De eerste multimediale campagne van NLziet is van start gegaan. De campagne van het nieuwe VOD-platform draagt de slogan Zie je bij NLziet. NLziet is de gezamenlijke online tv-dienst van NPO, SBS en RTL die het mogelijk maakt om non-stop het grootste en meest actuele Nederlandse televisieaanbod te bekijken. Met de campagne laat NLziet toekomstige gebruikers zien dat via één portal, waar en wanneer men wil en op alle mobiele devices het beste van Nederlandse TV bekeken kan worden. De campagne wordt de komende tijd zowel via TV als online zichtbaar met daarin prominente BN’ers als Irene Moors, Dennis & Valerio en Kim-Lian van der Meij.


Eind vorig jaar kondigden RTL, SBS en de NPO een unieke samenwerking aan en begin juli is NLziet als hét nieuwe video on demand-platform, met content van zowel de publieke omroep als de commerciële omroepen RTL en SBS, gelanceerd. NLziet Managing Directeur Niels Baas: “Na de livegang van de eerste versie van het platform zijn we volop bezig met het toevoegen van nieuwe functionaliteiten zoals bijvoorbeeld het kijken naar NLziet op je TV scherm via Chromecast. Reden te meer om NLziet nu ook met een spraakmakende campagne bekend te maken bij het grote publiek.” 

Bekijk hier de commercial.


Multimediale campagne

Reclamebureau Fitzroy tekende voor de creatieve strategie en vormgeving van de campagne. Uitgangspunt daarin was het beeldend maken van het gebruiksgemak en de eenvoud waarmee bekende programma’s en BN’ers nu bij je in bed, op schoot of op de wasmachine kunnen zitten. Strategisch mediabureau Mediaxplain* ontwikkelde de mediastrategie voor deze campagne. Door middel van een multimediale aanpak wordt de campagne breed zichtbaar. Deze campagne omvat de inzet van TV-spots, online display, mobile bannering en social media. De campagne is mede mogelijk gemaakt door glansrollen van Irene Moors, Hoela van HoelaHoep, het BNN-duo Dennis & Valerio, Kim-Lian van der Meij, Alberto Stegeman en Peter van der Vorst.


Over NLziet
NLziet is een uniek samenwerkingsverband van NPO, SBS en RTL dat het mogelijk maakt om non-stop het grootste en meest actuele Nederlandse televisieaanbod online te kijken voor een vast bedrag per maand. Gegarandeerd reclamevrij. Met NLziet hebben gebruikers altijd en overal toegang tot het grootste en meest actuele tv-aanbod van de vertrouwde Nederlandse zenders. Een abonnement op NLziet is er al voor 7,95 Euro per maand waarbij gebruikers nu de eerste maand cadeau krijgen.


www.nlziet.nl



Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media en marketingcommunicatie