Netflix voegt bekroonde film The Short Game toe aan de originals-lijst
05-11-2013 14:30:44 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3553 | Tags:

Netflix lanceert The Short Game op 12 december om middernacht, Pacific Time.  Deze eerste Original-documentaire van de service volgt acht van de meest concurrerende golfers ter wereld - allemaal jonger dan de gevorderde leeftijd van zeven jaar - tijdens het Junior WK Golf.  De Netflix-original documentaire kan worden gestreamd in alle regio's waar Netflix beschikbaar is - V.S., Canada, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Latijns-Amerika, Scandinavië en Nederland.

 

De première van de eerste speelfilm van Emmy-winnaar, regisseur Josh Greenbaum, vond plaats op het South by Southwest-festival en won daar de 2013 Publieksprijs.  Om aanspraak te kunnen maken op deze prijs heeft de film een korte periode in de bioscoop gedraaid via Phase 4 Films en Samuel Goldwyn Films.

 

Lisa Nishimura, Netflix VP of Original Documentary Programming: The Short Game is zeer vermakelijk, voor jong en oud en biedt een leuke kijk op een unieke wereld waar de meeste mensen over fantaseren: de beste zijn in iets.  Het feit dat deze droom wordt nagestreefd door kinderen die een volwassenspel spelen is intrigerend en inspirerend.” Nishimura vervolgt: “We streven ernaar de allermooiste verhalen te vertellen in de documentairecategorie en “The Short Game” is een zeldzaam voorbeeld van een prachtig verteld en hartverwarmend verhaal dat alle generaties aanspreekt.”

 

“Als filmmaker hoop je dat je werk zoveel mogelijk mensen bereikt en daarom is het partnerschap met Netflix zo fantastisch; zij vertonen momenteel de meest vernieuwende en opwindende tv-programmeringen die er momenteel zijn op deze planeet", zegt regisseur Josh Greenbaum.  “De gedachte alleen dat iedereen over heel de wereld de film kan kijken, is een droom die uitkomt voor mij".

 

The Short Game is geproduceerd door Rafael Marmor en Christopher Leggett en Josh Greenbaum; executive producers zijn Jessica Biel, Justin Timberlake, Timm Oberwelland, John Battsek en David Frankel.

 

Netflix is wereldwijd het toonaangevende netwerk voor internettelevisie met meer dan 40 miljoen leden in meer dan 40 landen die gezamenlijk meer dan een miljard uur aan tv-series en films per maand kijken, inclusief originele series.  Voor een vaste lage prijs per maand kunnen Netflix-leden zoveel kijken als ze willen, altijd en overal, op vrijwel elk scherm met een internetverbinding.  Leden kunnen films en series afspelen, pauzeren en verder kijken, alles zonder commercials of verplichtingen.

 

www.netflix.com       

 

 

 Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie