Nieuw magazine bij de Volkskrant: Sir Edmund
23-02-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5416 | Tags:

Op 22 februari verschijnt de eerste editie van Sir Edmund, het nieuwe magazine bij de Volkskrant op zaterdag. Het huidige, goed gewaardeerde Volkskrant Magazine blijft. Sir Edmund is een stoer magazine op krantenpapier en biedt een inspirerende ontdekkingstocht door wetenschap, literatuur, technologie en media. De naam van het magazine is geïnspireerd door Sir Edmund Hillary, de Nieuw-Zeelandse bergbeklimmer die in 1953 als eerste de top van de Mount Everest bereikte.

 

Sir Edmund is een echt magazine voor het hoofd, voor nieuwsgierige lezers die zich graag laten inspireren met wetenschappelijke trends en technologische wetenswaardigheden. Ook wordt er uitgebreid aandacht besteed aan literatuur en komen stedentrips aan bod. De luxere reisverhalen verhuizen naar Volkskrant Magazine.

 

Met de introductie van het nieuwe magazine maakt de Volkskrant het weekend compleet: met de nieuwskrant en Vonk, Sir Edmund en Volkskrant Magazine. Sir Edmund bevat speciale secties Wetenschap en Boeken. Het komt in de plaats van het huidige V Weekeinde met de vier katernen Media, Boeken, Reizen en Wetenschap.

 

Chris Buur, chef van Sir Edmund: 'Volkskrantlezers zijn nieuwsgierig en hebben een brede belangstelling. We willen voor hen een blad maken dat de fascinatie prikkelt en op ontdekkingsreis gaat langs de toppen van het denken'. Morgen verschijnt de eerste editie van Sir Edmund.

 

Over de Volkskrant

De Volkskrant is het nummer één kwaliteitsnieuwsmerk van Nederland en de grootste digitale krant van Nederland. De Volkskrant en volkskrant.nl bereiken dagelijks bijna 1 miljoen consumenten. Hoogopgeleide, welstandige en kritisch betrokken consumenten die op zoek zijn naar kwalitatief nieuws om hun aandacht aan te geven.

 

 

www.devolkskrant.nl

www.persgroep.nl  

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures in media- en marketingcommunicatie

 

 

  Cross Media Congres | 14 mei 2014 | Amsterdam