Nieuwe Fanly App maakt winkelen sociaal
30-04-2014 23:00:00 | Door: Nico Scherphuis | hits: 3830 | Tags:

Fanly is een nieuwe, interactieve App voor smartphones waarmee consumenten gemakkelijk punten kunnen sparen, vouchers kunnen winnen en leuke voordelen krijgen bij een bezoek aan hun lokale winkels. De start-up biedt het eerste sociale loyaliteitsprogramma dat niet de transactie beloont, maar juist het bezoek aan de retailer. Tegelijkertijd kunnen klanten extra punten sparen met reclame voor hun favoriete winkel door de winkel en lopende acties te delen met vrienden via de Fanly App. Met bijna 40 aangesloten winkels is Fanly vandaag  van start gegaan in Amsterdam.

 

De Amsterdamse start-up biedt winkeliers een toegankelijk platform om nieuwe klanten te werven en van bestaande klanten betrokken en loyale ambassadeurs te maken. De Fanly App is een laagdrempelig en interactief spaar- en beloningssysteem, waarmee retailers meer winkelbezoekers en meer omzet kunnen realiseren. Met de app kunnen consumenten bij een bezoek aan hun favoriete winkels eenvoudig:

 

  • punten sparen door met hun smartphone de speciale QR-code van het Fanly check-in point te scannen;
  • extra punten sparen door hun favoriete winkels en lopende acties via social media of email te delen;
  • verschillende beloningen (vouchers) vrijspelen en gebruiken;
  • nieuwe winkels ontdekken in de directe omgeving;
  • vouchers winnen van winkels uit de buurt

 

  • Jord Cuiper, de oprichter van Fanly en voormalig strateeg van reclamebureau RAPP/DDB weet dat loyaliteit tot uitdrukking komt in meerdere vormen: “Alles draait tegenwoordig om merkbeleving, zeker bij lokale retailers. Om een verrassend positieve ervaring te creëren bovenop je feitelijke product. Als je dit goed doet, krijg je niet alleen loyale klanten, maar ook betrokken fans en ambassadeurs voor je merk.”

 

Online geweld

Tussen het online geweld van de grote winkelketens wil Fanly lokale winkeliers in staat stellen een interactief bedrijfsprofiel aan te maken en zich via een App te presenteren. “Uit onderzoek weten we dat 95% van de smartphone gebruikers lokale informatie zoekt. Daarnaast vertrouwt 92% van de consumenten op aanbevelingen van vrienden en is de kans om iets te verkopen aan een bestaande klant 60-70% groter.” Met die kennis in het achterhoofd is Jord Fanly begonnen. “We willen slimme technologie ook bereikbaar en toegankelijk maken voor kleinere retailers. Ons ultieme doel? Méér winkelbezoek en méér omzet voor alle aangesloten winkels”, aldus Jord.

 

Stap-voor-stap

Op dit moment is de Fanly App verkrijgbaar voor iOS. Een Android-versie volgt later dit jaar. Fanly is van start gegaan in Amsterdam met zo’n 38 aangesloten winkels, waaronder bekende ondernemingen als 1Amsterdam, Brasserie Van Dam, Frozz & Oodlz | De Pijp, The Dutch Co., Juice&Salad Cafe en Clubsportive. Naar verwachting zal Fanly binnen afzienbare tijd uitrollen in alle grote steden in Nederland.

 

www.fanly.nl

 

 

Banner