Nieuwe IKEA campagne biedt creatieve oplossingen voor hedendaagse uitdagingen
10-10-2013 13:44:57 | Door: Nico Scherphuis | hits: 5693 | Tags:

IKEA Nederland lanceert een nieuwe campagne waarin het creëren van nieuwe mogelijkheden op basis van hedendaagse uitdagingen centraal staat. Het woonwarenhuis biedt creatieve oplossingen die van pas komen bij het omgaan met maatschappelijke veranderingen zoals de huizenmarkt, de oplopende werkloosheid en de stijgende kosten voor kinderopvang. De nieuwe campagne gaat 14 oktober van start op TV, via social media en in magazines.

 

 

De eerste commercial van de nieuwe campagne speelt in op de stijgende kosten voor kinderopvang en laat een vader zien die op zijn papadag niet alleen voor zijn eigen kinderen zorgt, maar ook de kinderen van de buren opvangt. Voor dit soort uitdagingen laat IKEA in de campagne slimme woonoplossingen zien. Het thema van de campagne – ‘De mogelijkheden zijn eindeloos als je in oplossingen denkt’ – is bedoeld om Nederlanders te inspireren om in deze tijd zoveel mogelijk te halen uit beperkte middelen.

 

Creatief en inspirerend 
“Als woonwarenhuis staan we middenin de samenleving en weten we wat er speelt”, licht Carolien de Wit, External Communication Manager van IKEA Nederland toe. “Met de campagne proberen we mensen te laten zien dat ook in deze tijd de mogelijkheden eindeloos zijn. Dat doen we op een creatieve manier, precies zoals mensen IKEA kennen. Het denken in oplossingen zit in ons DNA. Dat gaat verder dan alleen eigentijdse, functionele en laag geprijsde meubels en woonaccessoires, maar geldt ook voor het bieden van oplossingen voor huidige uitdagingen van de Nederlandse maatschappij.”

 

Oplossingsgerichte aanpak

Sinds de oprichting in 1943 en de komst van de eerste vestiging in Nederland 35 jaar geleden, staat IKEA voor het denken in oplossingen: zoveel mogelijk halen uit beperkte middelen en creatief omgaan met situaties. Vanuit deze gedachte is bijvoorbeeld al in 1956 het concept met plat verpakte meubels om zelf te monteren ontstaan. Ook in de huidige tijd staat IKEA voor een oplossingsgerichte aanpak door kostenbewust en vernieuwend te denken. Zoals het bieden van slimme, spaarzame oplossingen, de ontwikkeling van vernieuwende productieprocessen en optimaal gebruik van natuurlijke hulpbronnen.

 

www.ikea.com  

www.ikea.nl  

 

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

 Vacatures en stages in media en marketingcommunicatie